Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Pozor na vyrážky! Viete, ktoré zdravotné problémy môžu signalizovať?

08.01.2014 Casprezeny.sk

Vedeli ste, že práve miesto, kde sa vyrážky tvoria, veľa naznačuje o vašom celkovom zdraví?

Miesto, kde sa vyrážky tvoria, veľa naznačuje o vašom celkovom zdraví. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Isifa Miesto, kde sa vyrážky tvoria, veľa naznačuje o vašom celkovom zdraví.

Často sa stane, že nás vyrážky opakovane trápia len na niektorých častiach tváre. Stačí zmeniť len pár návykov a sú preč!

1. Oblasť čela

Často sa stane, že nás vyrážky opakovane trápia len na niektorých častiach tváre. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Často sa stane, že nás vyrážky opakovane trápia len na niektorých častiach tváre.

 

Ak trpíte zvýšeným výskytom vyrážok na čele a v línii okolo vlasov, organizmus sa vás snaží upozorniť na príliš vysoké množstvo nezdravých tukov vo vašom každodennom stravovaní. Obmedzte preto ťažké, tučné a vyprážané jedlá a prečistite trávenie pomocou zelených čajov. Skúste tiež zvýšiť príjem tekutín, aby malo telo šancu odplaviť zo seba škodlivé látky.

2. Nos medzi obočím a očami

Trápia vás vyrážky práve v koreni nosa? Veľmi pravdepodobne za to môže zvýšená konzumácia alkoholu. Pokiaľ vás trápia, aj keď prakticky abstinujete, zrejme ide o varovanie v podobe potravinovej alergie.

3. Spánky a oblasť okolo uší i očí

Na lokálne vysúšanie vyrážok sú vhodné produkty vo forme tyčinky. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Na lokálne vysúšanie vyrážok sú vhodné produkty vo forme tyčinky.

Vyrážky okolo spánkov a uší, rovnako ako tmavé kruhy pod očami signalizujú dehydratáciu organizmu. Ak to zvládnete, skúste sa aspoň na chvíľu zaobísť bez kávy, čierne čaje nahraďte ovocnými alebo bylinkovými a obmedzte príjem soli. Začnite si strážiť pitný režim a dbajte o to, aby ste každý deň vypili aspoň tri litre tekutín - ideálne neperlivej vody.

4. Špička nosa

Kým vyrážky v koreni nosa vás nabádajú k obmedzeniu alkoholu, tie na špičke nosa môžu upozorňovať na problémy s vysokým tlakom. Nahraďte tučné jedlá plné cholesterolu čerstvým ovocím a zeleninou, namiesto zemiakových lupienkov si dajte nesolené nepražené orechy a bravčové vymeňte za ryby bohaté na jód a omega mastné kyseliny.

5. Líca

Za problémy pleti na týchto miestach môžu škodliviny. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Nový Čas pre ženy Za problémy pleti na týchto miestach môžu škodliviny.

Horná časť vašej tváre sa stáva terčom útoku nežiadúcich vyrážok zvlášť u vášnivých fajčiarov a ľudí žijúcich vo veľkomestách. Za problémy pleti na týchto miestach totiž môžu škodliviny, ktoré sa dostávajú do vašej dýchacej sústavy. Ak teda pracujete v centre mesta, vyrazte si aspoň jeden deň v týždni do prírody načerpať energiu a nadýchať sa čerstvého vzduchu.

6. Kútiky úst

Obmedzte ťažké, tučné a vyprážané jedlá a prečistite trávenie pomocou zelených čajov. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: archív Obmedzte ťažké, tučné a vyprážané jedlá a prečistite trávenie pomocou zelených čajov.

Oblasť okolo kútikov úst a prechod medzi lícami a bradou je miestom, kde sa vyrážky u žien tvoria snáď najčastejšie. Na vine sú hormóny. Ak ste teda vysadili hormonálnu antikoncepciu, blížite sa k ovulácii, menštruácii alebo zažívate stresové obdobie, nečudujte sa vzniku vyrážok práve v oblasti okolo úst.

7. Brada

Podobne ako pri akné na čele, aj na brade ide o dôsledky nezdravého stravovania. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Archív Podobne ako pri akné na čele, aj na brade ide o dôsledky nezdravého stravovania.

Podobne ako pri akné na čele, aj na brade ide o dôsledky nezdravého stravovania. Úprimne si odpovedzte, či máte dostatok surovej zeleniny a ovocia a/alebo konzumujete ťažké, mastné jedlá chudobné na vlákninu a živiny. Ak je váš prípad skôr druhá možnosť, zaraďte do svojho jedálnička ovocie a zeleninu, celozrnné výrobky a predovšetkým strukoviny.

8. Krk

Ak sa vám pupienky začnú objavovať okrem tváre aj na zvyšku tela, je na čase spozornieť! Môže to byť dôsledok boja vášho organizmu s bakteriálnym ochorením. Skúste jeho snahu podporiť zvýšením príjmu tekutín a oddychom. Ak sa dlhodobo nebudete cítiť vo svojej koži, navštívte lekára.

Tlačiť Diskusia
Focus Media