Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Veľká pravda o jedle a cvičení: Čo si môžete dať, aby vám to neuškodilo?

22.05.2014 Casprezeny.sk

Ak si myslíte, že behať, posilňovať či bicyklovať by ste sa mali hladné, mýlite sa. Nie je to vôbec pravda. Ako to teda vlastne je?

Správny výber stravy vplýva nielen na náš výkon, ale aj na to, či schudneme a ako sa budeme cítiť. 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Správny výber stravy vplýva nielen na náš výkon, ale aj na to, či schudneme a ako sa budeme cítiť.

Rozhodli ste sa športovať a kladiete si otázku, či sa predtým alebo potom môžete najesť a vôbec, ako by sa mal stravovať začínajúci či mierne pokročilý amatérsky športovec? Robíte dobre. Správny výber stravy totiž vplýva nielen na náš výkon, ale aj na to, či schudneme a ako sa budeme cítiť.

1. Jedzte pravidelne po celý deň: Ak rozložíte príjem živín rovnomerne od samého rána až do večera, budete sa cítiť plné energie a sily.

2. 3 až 4 hodiny pred cvičením: Viete, že športovať budete o šiestej večer, takže sa môžete normálne naobedovať. Dajte si radšej niečo ľahšie, nenáročné na trávenie, napríklad pečený zemiak s bryndzou a šampiňónmi alebo kurací šalát s jogurtovým dressingom a celozrnnými krutónmi.

3. 1 až 2 hodiny pred cvičením: Nie je dobré cvičiť s úplne prázdnym žalúdkom (pokiaľ nejde o špeciálne cvičenia, pri ktorých sa to vyžaduje). Odborníci odporúčajú zjesť banán alebo cereálnu tyčinku či jogurt s cereáliami.

Nezabúdajte na pitný režim počas cvičenia. 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Nezabúdajte na pitný režim počas cvičenia.

4. Počas cvičenia: Hodina aerobiku trvá 60 či 50 minút. Zoberte si na ňu čistú alebo minerálnu vodu, tá vám pre pocit komfortu bohato postačí. Ak sa vyberiete na dlhšiu túru, zabaľte si niečo, čo vám doplní energiu, napríklad horkú čokoládu. Samozrejme, nezabúdajte na tekutiny.

5. Čo robiť po cvičení: Nechajte chvíľu telo oddýchnuť a potom si dajte niečo malé s jednoduchými sacharidmi, napríklad ovocie. Pomôže vám pri regenerácii. Hodinu po cvičení si dožičte sacharidy aj s bielkovinami, napríklad kurací steak so zemiakmi alebo lososa s grilovanou zeleninou.

Náš tip: Jogurtový ovocný pohár

Skvelý recept pred cvičením

Čistý plnotučný biely jogurt nalejte na nakrájané sezónne ovocie (jabĺčka, slivky, hrušky, marhule). Navrch nasypte nesladené cereálie a lyžicu medu alebo javorového sirupu.

Tlačiť Diskusia
Focus Media