Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

7 najhorších potravín, ktoré ničia vaše zdravie: Na tieto pochúťky by ste mali zabudnúť!

22.08.2014 Casprezeny.sk

Keď vás opäť ovládne chuť na niečo nezdravé, možno vám ju pomôžu prekonať vedecké argumenty, prečo tieto jedlá už radšej nikdy nejesť. 

Ak sa bez párkov či údenín nezaobídete, kupujte ich u spoľahlivého mäsiara. Ak sa bez párkov či údenín nezaobídete, kupujte ich u spoľahlivého mäsiara.

1. Mäsové výrobky

Údeniny a mäsové výrobky sú najmenej zdravou formou mäsa, ktorého navyše zvyčajne veľa neobsahujú. Namiesto toho v nich nájdete veľa soli, tuku a chemických prísad. Podľa Amerického inštitútu, ktorý sa zaoberá výskumom rakoviny (American Institute for Cancer Research) má konzumácia mäsových výrobkov konzervovaných údením, solením a obsahujúcich chemické konzervačné látky priamu súvislosť so vznikom rakoviny hrubého čreva.

Keď sa párkov či údenín nedokážete vzdať, kupujte ich u prevereného mäsiara alebo na farmárskych trhoch. Prípadne dbajte o to, aby výrobok obsahoval minimálne 80 % mäsa a čo najmenej soli a éčok.

2. Podvody na obaloch

Výrobky, pri ktorých vás predajcovia zavádzajú. Nájdete ich napríklad v regáloch s mliečnymi výrobkami. Nápis syrový výrobok naznačuje, že nie je vyrobený z mlieka, ako by ste čakali, ale z rastlinných tukov. Rovnako prekvapení budete, keď si kúpite ovocné cereálie s veľkým nápisom čučoriedkové. Pri podrobnejšom preštudovaní zloženia veľmi pravdepodobne zistíte, že pravého ovocia je tam 5, niekedy ešte menej percent. Pozorne si prečítajte informácie na obale. Len tak vás nenachytajú.

3. Sladené limonády

Asi nemusíme pripomínať, že priemerná sladená malinovka obsahuje až 10 čajových lyžičiek cukru (1/2 l), čo zvyšuje riziko vzniku chorôb srdca, ciev a cukrovky. Navyše chemické konzervanty používané v limonádach môžu mať podľa niektorých štúdií negatívny vplyv na nádorové ochorenia. Keď si ich nemôžete odpustiť, vyhnite sa aspoň tým lacným, ktoré sú naozaj len zafarbenou vodou. V žiadnom prípade ale nepočítajte s tým, že je v poriadku vypiť denne liter a pol takej limonády. Najmä ak celý deň sedíte za počítačom.

4. Nízkotučné výrobky

Nízkotučné potraviny namiesto tuku zvyčajne obsahujú prehnané množstvo cukru, škrobu a ďalších nezdravých zahusťovadiel. Nenechajte sa oklamať nápismi typu "0% tuku". Syry, jogurty, sušienky a ďalšie potraviny, ktoré sa chvália zníženým obsahom tuku sú mnohokrát dochucované väčším množstvom cukru, škrobom a ďalšími nezdravými zahusťovadlami a dochucovadlami. Kupujte teda bežné "tučné", ale šetrite nimi.

5. Vyprážané zemiakové lupienky

To, že čipsy sú pohromou pre štíhlu líniu, určite viete. Čo však asi neviete, že vyprážané hranolky a zemiakové čipsy obsahujú akrylamid, teda karcinogén, ktorý vzniká pri vyprážaní vo vysokých teplotách. Profesor z Clarkovej univerzity Dale Hattis vo svojom výskume tvrdí, že táto látka spôsobuje v Amerike vznik rakovinových ochorení u tisícok ľudí.

6. Šišky

Šišky sú kalorická bomba s mizivou nutričnou hodnotou. Donuty, u nás známe najmä z amerických filmov sú doslova kalorickou bombou zloženou zo samých nezdravých látok. Nenasýtené tuky, biela múka a veľa cukru = to znamená asi 300 prázdnych kalórií. A čo si budeme nahovárať, tie naše slovenské sú na tom rovnako.

7. Mrazené polotovary

Tieto "pochúťky" obsahujú veľa soli a dochucovadiel. Mrazené polotovary síce môžu pôsobiť dojmom plnohodnotného jedla, ale zvyčajne ide o veľmi kalorické pokrmy s nezdravo vysokým obsahom tuku a soli. Mrazená pizza skrátka do vášho nákupného košíka nepatrí.

Tlačiť Diskusia (6)
Focus Media