Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

TOP 10 najzdravších potravín: Ktoré to sú a čo všetko dokážu? Budete prekvapení!

26.11.2014 Casprezeny.sk

Čím častejšie zaradíte do svojho jedálneho lístka týchto 10 potravín, tým zdravšie a vitálnejšie budete.

Aj malou zmenou v stravovaní predchádzate ochoreniam.

1. Ovsené vločky – posilňujú nervy

Komplexné sacharidy vám doplnia energiu, magnézium posilní nervy a železo podporí tvorbu krvi. Kupujte len čisté vločky, najlepšie celozrnné.

2. Vajcia – zlepšujú koncentráciu

Bielkoviny pôsobia na regeneráciu pokožky a väziva, vitamín D na kosti a lecitín na mozog. Kupujte len čerstvé vajcia z bio chovu. Ráno si doprajte vajce natvrdo alebo praženicu.

3. Jogurt – podporuje obranyschopnosť

Bielkovina na zdravé bunky a kalcium na pevné kosti. Mikroorganizmy posilňujú črevnú flóru a imunitu. Kupujte jogurty s 1,5 % alebo 0,1 % tuku.

4. Losos – chráni srdce

Obsahuje omega 3-mastné kyseliny, ktoré chránia naše srdce, vitamín D na pevné kosti, vitamín B6 a B12 na dobré okysličenie a jód pre štítnu žľazu. Najlepšie sú čerstvé ryby.

5. Pomaranče - znižujú hladinu cholesterolu

Vitamín C posilňuje imunitu, draslík zdravú tvorbu buniek, kalcium kosti a zuby. Pomaranč pred ošúpaním vždy umyte. Ak nenájdete čerstvý, doprajte si aspoň šťavu bez pridania cukru a konzervantov.

6. Čučoriedky – podporujú videnie

Obsahujú látky chrániace steny buniek a zrak. Mangán podporuje väzivo. Siahajte po nich čo najčastejšie v sezóne. Mimo sezónny si doprajte mrazené.

7. Červená šošovica – posilňuje svaly a kosti

Obsahuje veľa sacharidov a bielkoviny, ktoré podporujú látkovú výmenu, zdravé kosti a svaly. Železo podporuje tvorbu krvi. Pred varením ju krátko opláchnite, po 15 minútach je uvarená na skus.

8. Vlašské orechy – uvoľňujú cievy

Nenasýtené tuky slúžia na čistenie ciev a chránia srdce. Vitamín A podporuje zrak. Čerstvo vylúpané sú najlepšie. Olúpané by ste mali skladovať vo vzduchotesnom vrecku a po otvorení rýchlo skonzumovať. Inak zatuchnú.

9. Mrkva – štít proti škodlivinám

Obsahuje dostatok betakaroténu, ktorý chráni steny buniek a oči, draslík na srdce a chróm pre stabilnú hladinu cukru v krvi. Dbajte na to, aby bola zelenina tvrdá a chrumkavá.

10. Kel – znižuje krvný tlak

Obsahuje množstvo vlákniny a rastlinných látok chrániacich telo proti rakovine a ochoreniam srdca. Draslík znižuje krvný tlak a vitamín C posilňuje imunitu. Tejto zelenine svedčí len krátke dusenie.

Tlačiť Diskusia
Focus Media