Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Toto by ste nečakali! 15 diétnych potravín, po ktorých priberáte: Na čo si dať pozor?

09.12.2014 Casprezeny.sk

Váš jedálniček je plný zdravých a diétnych potravín, ale napriek tomu váha neklesá? Možno ste sa stali obeťou jedného či viacerých diétnych mýtov.

Pozor na diétne potraviny! Možno môžu za vaše kilá navyše. 5 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Pozor na diétne potraviny! Možno môžu za vaše kilá navyše.

Vieme, na ktoré potraviny si dať pozor, a mať tak kalórie zase pod kontrolou.

1. Ryžové chlebíčky

Zabudnite na ne. Sú plné škrobu a nedodajú vám žiadne potrebné živiny. Jediné, čo z nich budete mať, je hlad, pretože majú vysoký glykemický index.

2. Müsli tyčinky

Müsli tyčinka je skvelým zdrojom energie predovšetkým pri športovom výkone. Ale rozhodne nie je diétnou desiatou. Bežne obsahuje 1500 až 1900 kJ, čo je toľko ako ľahký obed.

3. Ľadový čaj

Tiež ste si mysleli, že ľadový čaj je diétnou alternatívou k sladkým limonádam? Je, ak si ho pripravíte sama a nebudete sladiť - alebo len trošku. Inak obsahuje rovnaké množstvo cukru ako bežné "chemické" limonády.

4. Light ovocné jogurty

Nie každá potravina označená ako light či nízkotučná je v skutočnosti diétna. Tuky v mliečnych výrobkoch obvykle nahrádzajú škrob a cukor. Takže téglik "light" ovocného jogurtu bude mať len nepatrne menšiu energetickú hodnotu ako ten bežný. Súčasne ale obsahuje menej výživných látok.

5. Sushi  

Zrejme máte japonské sushi za jedno z najzdravších a najdietnejších jedál vôbec, ale opak je pravdou. Predovšetkým ryža je pomerne dosť kalorická a plná sacharidov, na ktoré si musíte pri diéte dávať pozor. Logicky vám teda jedlo, ktoré je zložené prevažne zo sacharidov a obsahuje len málo proteínov, nesvedčí.

6. Smoothies

Koktaily z čerstvého ovocia obsahujú veľa prírodného cukru vo forme fruktózy, ktorú telo z väčšej časti nespáli, ale ukladá v podobe tuku. Ak chcete schudnúť, džúsy, či už čerstvé alebo konzervované - či populárne smoothies - si budete musieť odpustiť. Dajte si namiesto nich kúsok čerstvého ovocia. To obsahuje viac vlákniny, ktorá pomôže fruktózu odviesť z tela predtým, než sa uloží ako tuk.

7. Bezlepkové pečivo

Síce neobsahuje lepok, ale aj tak je plné sacharidov a kalórií. Mnohé náhradky za bežnú múku, ako je kukuričná či pohánková múka, majú rovnako, alebo dokonca viac kalórií. Nehovoriac o bezlepkových sušienkach a sladkostiach. Tie sú navyše ešte plné cukrov.

8. Sušené ovocie

Hrozienka rovnako ako ostatné sušené ovocie patria k  jedným z najväčších "kalorických klamárov". Sú rýchlym zdrojom energie, ale tiež, hoci sa to možno nezdá, sú kalorickou bombou. Ak pridáte pár hrozienok či iného sušeného ovocia do ovsenej kaše, bieleho jogurtu alebo šalátu, fajn. Ale nikdy ich len tak nezobkajte.

9. Orechy

Síce sú orechy doporučované ako zdroj bielkovín, zdravých tukov a vitamínov, ale všetkého s mierou. Okrem toho sú tiež kalorickou bombou. Nikdy by ste nemali zjesť viac ako zhruba hrsť. Podobne ako sušené ovocie sa nehodia na zobkanie.

10. Kokosové mlieko

Kokosové mlieko, ktoré obsahuje rozdrvenú kokosovú dužinu, je ideálne pre naštartovanie a zrýchlenie metabolizmu a je pomocníkom v chudnutí. Nemyslite si ale, že je bez kalórií. Naopak, šálka nápoja má 552 kalórií, a dokonca 57 g tuku.

11. Losos

Filet z lososa je skvelým zdrojom bielkovín, ale tiež obsahuje pomerne dosť tuku. Počítajte teda s tým, že filet pripravený na masle môže mať až 1000 kJ. Najlepší je teda so zeleninou.

12. Guacamole

Mexická salsa pripravená z avokáda a paradajok sa na prvý pohľad môže zdať ako skvelá alternatíva k tučným majonézovým dipom. Napokon avokádo je diétnymi špecialistami odporúčané. Ale avokádo nie je nabité len draslíkom, ale je tiež veľmi tučné, a tak v jednej porcii guacamole zjete 360 kalórií. Preto ho radšej pridajte v celku do šalátu a salsu nechajte kamarátom.

13. Zeleninové chipsy

Rovnako ako k príprave zemiakových lupienkov sa aj pri repných, zelerových alebo mrkvových chipsoch používa olej, soľ a dochucovadlá. Vrecúško zeleninových chipsov tak má len o 10 kalórií menej ako tie klasické zemiakové.

14. Šalátové dresingy

Šalát je bezpochyby skvelou diétnou večerou aj ľahkým obedom, ale dávajte si pozor na dresingy. A to nielen na tie tučné s majonézou. Veľa cukru obsahuje aj obľúbený ocot balsamico a predovšetkým jeho stále populárnejšie hutnejšie verzie v podobe balzamovej redukcie. Rovnako tak priemyselne vyrábané dresingy so zníženým obsahom tuku. Tuk v nich býva zvyčajne nahrádzaný škrobom.

15. Müsli

Okrem ovsených vločiek obsahuje bežne predávané müsli tiež orechy, sušené ovocie, často čokoládu a tiež veľa cukru. Miska na raňajky teda vydá za ľahký obed, a navyše po nej budete mať kvôli pridanému cukru čoskoro hlad, a to napriek tomu, že sú plná vlákniny.  

Tlačiť Diskusia (10)
Focus Media