Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

7 jedál, ktoré skracujú život: Týmto zabijakom zdravia sa oblúkom vyhýbajte!

23.01.2015 Casprezeny.sk

Aj keď sú chutné, vášmu zdraviu rozhodne neprospievajú. Týmto siedmim jedlám by ste sa mali radšej vyhnúť.

Ktorým jedlám by ste sa radšej mali vyhýbať? 7 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: shutterstock Ktorým jedlám by ste sa radšej mali vyhýbať?

Hovorí sa, že aj zdravej výživy veľa škodí a naopak, neublíži nám, ak občas zhrešíme a jeme nezdravo. My sme však vybrali sedem jedál, ktoré by sa dali označiť za naozajstných zabijakov zdravia. Je jedno, či vám ide predovšetkým o zdravý životný štýl alebo o chudnutie, skúste sa im vyhnúť.

1. Údeniny

Údeniny sú plné rôznych konzervačných solí aj soli ako takej, chemických dochucovadiel a farbív. Nie je v nich vláknina a škodia celému tráviacemu systému, pre črevá je to vyslovene katastrofa. Naša spotreba údenín je možno jedným z dôvodov, prečo nám patrí popredná priečka v celosvetovom rebríčku rakoviny hrubého čreva a konečníka.

S údeninami radšej opatrne. 7 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: archív S údeninami radšej opatrne.

2. Light potraviny

Je v nich síce menej tukov, čo určite veľa z nás ocení, ale za túto výhodu platíme skonzumovaním väčšieho množstva rôznych ochucovadiel a ďalšej potravinárskej chémie, ktorá má snahu napraviť nie práve ideálnu chuť, nižšiu hustotu (to platí hlavne v prípade jogurtov a tavených syrov), látok na predĺženie trvanlivosti a tak ďalej, ktoré sú pre telo ťažko stráviteľné.

3. Priemyselne upravené chuťovky

Ide hlavne o hotové mrazené alebo v podstate sušené "delikatesy". Buď ich len rozmrazíte a ohrejete, alebo - to platí pre tie sušené - zalejete vodou, zase zohrejete - a potom poprajte dobrú chuť sebe aj rodine. Dochucovadiel, farbív a ďalších éčok je v nich väčšinou rovnako veľa.

Jedlá v reštauráciách rýchleho občerstvenia  môžu byť aj zdravé, závisí to od toho, čo si vyberiete. 7 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: anc Jedlá v reštauráciách rýchleho občerstvenia môžu byť aj zdravé, závisí to od toho, čo si vyberiete.

4. Cereálie

Ponáhľate sa ráno do školy a do práce? Super. Ako v americkom filme vytiahnete škatuľu plnú čohosi, čo z nej sypeme do misky a zalievame mliekom alebo jogurtom. Bežne cenovo dostupné cereálie bývajú príliš dosladzované aj dochucované, farbené a nájdeme v nich aj plesnivé oriešky. Naozaj prírodné výrobky dostanete len v bioobchodoch (za pomerne vysokú cenu) alebo ich kúpite na internete - tiež draho.

5. Tortičky, šišky

Niektorí sladké nemusia, ale väčšina z nás ich miluje. Najmä ráno si ku kávičke doma alebo v práci mnohí radi dajú šišku, koláčik či tortičku s pudingom, lekvárom... Je v nich veľa bieleho cukru, múky a nekvalitných trans-mastných tukov, ktoré veľmi škodia srdcu a cievam.

6. Sladené nápoje

Sladené malinovky pijú už aj celkom malé deti. Škodlivý je v nich hlavne cukor, ktorý podporuje priberanie, kazia sa z neho zuby, hrozí cukrovka... O niečo lepšie sú nápoje dochucované prírodnou stéviou. Na etikete si preto skontrolujte, aký podiel tejto byliny v nápoji naozaj je a aký podiel tvoria umelo vyrobené sladidlá. Tie už také zdravé nie sú.

7. Čipsy

Len tie najsilnejšie povahy im dokážu celoživotne odolávať. Keď ich zjeme za hrsť, musíme zdolať sedem poschodí, aby sme spálili prijaté kalórie. Navyše v nich veľmi často nájdete prepaľované tuky a príliš veľa soli. A čo také čipsy s príchuťou? Väčšinou "sú obohatené" o takzvané akrylamidy. O tých odborníci diskutujú v súvislosti s rizikom vzniku rakoviny.

Tlačiť Diskusia (6)
Focus Media