Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ako a kedy jesť, keď cvičíme? Riaďte sa týmto MINI manuálom, výsledok bude stáť za to!

20.04.2015 Casprezeny.sk

O chudnutí by sme mohli písať romány: vyskúšali sme už všeličo. Ale najlepšie je riadiť sa vlastným rozumom! Na každého z nás totiž funguje niečo iné.

Tentoraz to zvládnem! 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Tentoraz to zvládnem!

Jedna kamarátka schudla vďaka stresu 16 kíl, iná vďaka stresu priberá, aj keď obchádza tučné a mastné veľkým oblúkom. Ďalšej zas pomohla čínska terapeutka, inej škatuľková diéta a osobný tréner... Možností je nekonečne veľa. Určite to chce rozhodnúť sa, pustiť sa do boja a vydržať až do cieľa. Aké jednoduché, predsa.


Ako a kedy jesť, keď cvičíme?

Jedlo, ktoré zjeme pred cvičením alebo tréningom, má vplyv na celý proces zhadzovania kíl. Čo jesť, aby to nebolo málo alebo veľa?

Hodinu pred cvičením zjedzte sacharidy

Pokiaľ človek športuje, nesmie zabúdať na jedlo. Najneskôr hodinu pred cvičením je vhodné zásobiť sa energiou zo sacharidov, aby telo počas cvičenia nebralo zo svalov. Netreba však veľkú porciu, stačí poliať polovicu pomaranča alebo banánu bielym jogurtom a posypať slnečnicovými jadierkami. Skrátka, dopriať si ľahko stráviteľné raňajky (ak cvičíte ráno), ktoré nie sú ani tučné, ani príliš sladké.

Hodinu pred cvičením zjedzte sacharidy. 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Hodinu pred cvičením zjedzte sacharidy.

Energeticky bohaté jedlo by zvýšilo prietok krvi do tráviaceho traktu, tým by sa znížil prietok krvi do svalov a cvičenie by bolo potom menej účinné.

Menu, keď cvičíte poobede alebo večer

Raňajky

Ovsená kaša s ovocím a orieškami; müsli s mliekom/jogurtom s ovocím; zapečené celozrnné toasty s paradajkami, bazalkou a balkánskym syrom.

Desiata

Ovocie či smoothie alebo sušené ovocie a oriešky.

Obed

Losos s rizotom a olivami alebo
bravčové kúsky s ryžou; hovädzí
steak s tagliatelle.

Snack pred cvičením.

Ovocie alebo ľahký koktail
(smoothie) alebo
müsli tyčinky
bez polevy.

Večera

Po cvičení (pri redukcii váhy): čerstvý zeleninový šalát s kuracím mäsom, vajcom, so strukovinami a s malou prílohou; kurací špíz s čerstvým špenátom.


Opatrne s veľkosťou porcii

Optimálna veľkosť porcii pre každého človeka je iná a zároveň veľmi dôležitá – zďaleka neplatí pravidlo, že čím menšie porcie, tým rýchlejšie sa chudne (telo si potom ukladá látky na horšie časy). Ale samozrejme, nepomáha ani prejedanie. Potom, ak skutočne stojíte o chudnutie, je najlepšie začať s konzultáciou u odborníka.

Tlačiť Diskusia
Focus Media