Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

5 vecí, ktoré musíte robiť, ak sedíte celý deň pri počítači: Takto si udržíte kondíciu a nepriberiete

14.03.2016 Casprezeny.sk

Že sedavé zamestnanie nesvedčí našej línii ani kondícii, už vie každý. Napriek tomu si mnohí z nás nedokážu odpustiť ďalšie vysedávanie pri počítači alebo aspoň filme.

Na chudnutie musíme myslieť aj počas dňa pred monitorom. 5 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: shutterstock Na chudnutie musíme myslieť aj počas dňa pred monitorom.

Lenže potom nás pár hodín víkendového športovania ani to, že si trochu strážime denný energetický príjem, nemusia spasiť. Na chudnutie musíme myslieť aj počas dňa pred monitorom. Ako?

Dajte dňu poriadok

Je jedno, či pracujete pri počítači doma alebo v kancelárii, skúste dať svojmu dňu poriadok. Vrátane pravidelných páuz na jedlo a času na krátke cvičenie - alebo aspoň pretiahnutie sa. Pri chudnutí sa väčšinou odporúča, aby ste jedli päťkrát denne - okrem raňajok, obeda a večere to zahŕňa aj desiatu a olovrant. Ukazuje sa však, že niektorým ľuďom svedčí, keď si dennú dávku jedla rozdelia len na tri porcie. Chcelo by to pár pohárov vody denne. 5 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Chcelo by to pár pohárov vody denne.

Aby ste mali čo ujedať

Dlhé sedenie pri počítači môže zvádzať k tomu, že človek nervozitu z práce alebo z nedostatku inšpirácie zaháňa zajedaním nejakého jedla. Orieškov, čokolády alebo niečoho podobne nevhodného. Predíďte tomu tak, že si rovno pokrájame na dosah ruky niečo, čo sa naopak dá odporučiť, teda hlavne zeleninu, k tomu trochu ovocia.

Dostatok tekutín tiež rozhoduje

Nové výskumy ukazujú, že nemá zmysel snažiť sa denne vypiť viac ako dva tri litre vody, ale rozhodne má zmysel piť počas dňa tak, aby ste pokiaľ možno ani nepocítili smäd. Ten už je tak trochu volaním o pomoc a telo v takom prípade už trpí nedostatkom tekutín, čo sa prejavuje horším sústredením. Alebo tiež mylnou snahou smäd zajesť. Takže chcelo by to pár pohárov vody denne.

Tak trochu pohybu

Jasné, kancelárske práce so sebou nikdy neponesú veľkú pohybovú aktivitu, ale tým skôr sa musíte snažiť si ju do svojho denného plánu zaradiť samy. Možno sa vám nechce robiť drepy pred kolegami a neprinútite sa ani chodiť na WC chôdzou s výkopmi, ale sú aj iné a menej nápadné možnosti: zaparkujte auto ďalej od kancelárie, chodievajte pešo do poschodia a naplánujte si prácu tak, aby ste sa každú hodinu zdvihli a päť minút sa hýbali. Ako by mal vyzerať vás jedálniček? 5 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Ako by mal vyzerať vás jedálniček?

Ako by mal vyzerať váš jedálniček?

Raňajky:

celozrnný toast (2 tenučké plátky celozrnného chleba, 10 g rastlinného tuku light, 2 plátky tvrdého syra, 30 g ľadového šalátu, 50 g šalátovej uhorky)

Olovrant:

150 g bieleho jogurtu, jablko

Obed:

hovädzie mäso na cesnaku (1 plátok), dusený špenát (150 g), zemiakový knedlík (3 malé plátky)

Olovrant:

plátok knäckebrotu s tvarohom (40 g), banán

Večera:

kuracie špízy so zemiakmi

Tlačiť Diskusia (1)
Focus Media