Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Špargľa je najzdravšie jedlo sveta, 8 dôvodov, prečo ju jesť: Neuveríte, pri koľkých problémoch vám pomôže

03.05.2016 KaD

Sezóna špargle je práve teraz v plnom prúde, tak prečo si nenavariť niečo chutné pod zub práve z tejto fantastickej zeleniny?

8 dôvodov, prečo jesť špargľu tak často, ako sa len dá 4 obrázky vo fotogalérii 8 dôvodov, prečo jesť špargľu tak často, ako sa len dá

Špargľu by sme mali jesť tak často, ako sa len dá, lebo je podľa mnohých odborníkov na zdravú výživu je to najzdravšie jedlo sveta. V niektorých krajinách ju ľudia varia, pečú a pripravujú na množstvo spôsobov - u nás však máme pred "kráľovnou zeleniny" stále rešpekt. Možno ju len nevieme správne pripravovať alebo nepoznáme, aké úžasné blahodárne účinky má táto chutná zelenina na naše zdravie. Čítajte ďalej a dozviete sa aj jedno, aj druhé.

1. Pomáha pri odstraňovaní odpadových látok z tela

Vysokému obsahu draslíka a kyseline asparagínovej, ktoré špargľa obsahuje vďačíme za dostatočné odvodňovanie organizmu a vylučovaní toxických látok.

Špargľa so zemiakmi a s lososom
Čas prípravy: 25 minút, 4 porcie

2. Udržiava štíhlu postavu

Špargľa je skutočne veľmi nízkokalorická - 100 g čerstvej dužiny má iba 20 kalórií.

Studená zeleninová polievka so zelenou špargľou
Čas prípravy: 35 minút, 4 porcie

3. Znižuje zlý cholesterol

Keďže sa v špargli nachádza vysoký podiel vlákniny, prispieva k regulácii vyprázdňovania čriev a veľmi účinne bojuje so zápchou. Tým znižuje hladinu zlého cholesterolu a vyrovnáva hladinu cukru v krvi. Odborníci dokonca tvrdia, že jedálny lístok bohatý na vlákninu znižuje riziko vzniku rakoviny hrubého čreva.

Domáce tortellini so špargľou
Čas prípravy: 75 minút, 4 porcie

4. Zmierňuje opuchy

V mnohých tradičných medicínach sa špargľa používa na zmierňovanie opuchov a zlepšenie stavu pri syndróme dráždivého čreva.

Špargľový šalát s kozím syrom
Čas prípravy: 25 min. Porcie: 4

5. Ničí škodlivé radikály

Čerstvé špargľové kmene obsahujú skutočne výnimočne vysoké množstvo antioxidantov ako sú luteín, zeaxantín, karotény a krypto-xantíny. Dohromady tieto flavonoidy významne zbavujú telo škodlivých radikálov a znižujú tak riziko vzniku rakovinových, nervovo degeneratívnych a vírusových ochorení. Celková sila antioxidantov podľa vedeckých meraní je 2150 µmol TE/100 g.

Zapekaná špargľa
Čas prípravy: 40 min. Čas pečenia: 15 min. Porcie: 4

6. Zlepšuje regeneráciu buniek

Vysoký podiel vitamínov skupiny B ako tiamín, riboflavín, niacín či pyridoxín je základom pre bezproblémové procesy v bunkách.

Špargľový šalát
Čas prípravy: 10 minút. Čas varenia: 15 minút. 4 porcie

7. Bojuje proti osteoporóze a Alzheimerovej chorobe

Vzácny vitamín K nenájdete len tak hocikde - zato v špargli je ho požehnane. Tento vitamín zohráva dôležitú úlohu pri stavbe zdravých kostí, zubov a nechtov. Rovnako je nevyhnutný pre zdravie nášho mozgu - bez neho môže dôjsť k poškodeniu neurónov a vzniku závažných neurologických ochorení.

Špargľa s holandskou omáčkou
Čas prípravy: 40 minút, 2 porcie

8. Prospieva pri vysokom či nízkom tlaku krvi

Meď, železo, mangán a draslík patria tiež k pokladom, ktorými špargľa disponuje. Vďaka draslíku sa náš tlak udržiava v norme, meď potrebujeme na tvorbu červených krviniek a železo zasa na dýchanie buniek.

 

Tlačiť Diskusia (2)