Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ako zatočiť s bolesťami chrbta po 50-ke? Každý deň urobte túto 1 vec a uvidíte, čo to s vami urobí!

09.09.2016 Lenka

Každé životné obdobie má svoje špecifiká a prináša odlišný typ záťaže. Nosíme deti, menej športujeme, starneme... Len správna prevencia udrží našu chrbticu i svaly fit.

Ako zatočiť s bolesťami chrbta po 50-ke? 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Ako zatočiť s bolesťami chrbta po 50-ke?

Celý život len dookola sedíme, vstávame, zohýbame sa, ležíme... Pre naše stavce a platničky to nie je žiaden problém, pohybový aparát je však náchylný na poškodenia. A to hlavne vtedy, keď ho poriadne netrénujeme. Nevolá sa predsa sedací ani ležiaci. Asi 84 % dospelých opakovane trápia bolesti, presilenie, seknutie v krížoch, či v najhoršom prípade prolaps (prietrž, vybočenie) medzistavcových platničiek. Každá životná dekáda prináša iné problémy.

Ak ich včas rozpoznáte a urobíte protiopatrenia, budete si dlhšie užívať život bez bolesti a obmedzenej pohyblivosti. Ale ak vás predsa len zastihnú problémy najťažšieho kalibru, je dobré vedieť, že naši lekári využívajú aj nové metódy operácií. Ešte predtým, ako sa však na zákrok objednáte, je dobré overiť si odporúčanie lekára aj inde. Joga je balzamom na dušu a udržuje pohyblivosť krížov. 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Joga je balzamom na dušu a udržuje pohyblivosť krížov.

50 +

Čo vás trápi?

V strednom veku už musíte počítať s reumou, zápalmi a osteoporózou, ale aj s prolapsom platničiek a skĺznutím stavcov. Platničky strácajú tekutiny, tým aj elasticitu a zmršťujú sa. Postupne tak strácajú funkciu tlmiča nárazov medzi stavcami. Koho už dlhšie trápia silnejšie ťažkosti, môže mu pomôcť mikrolaser. Len 0,2 mi
limetra tenké vlákno zasiahne aj úzke oblasti medzi stavcami. Na tkanivo platničky pôsobí laserová energia štvoritým účinkom. Nadbytočné tkanivo sa jej vplyvom zmenší, zahladia sa drobné trhlinky, utlmia bolestivé vlákna a prerušia signály bolesti smerujúce do mozgu.

Takto ochránite 
svoj chrbát:

Každý deň, aj keď je zamračené, choďte na 15 – 20 minút von na denné svetlo. UV lúče rozprúdia produkciu vitamínu D a posilnia chrbticu, čím sa ochránite pred osteoporózou. Mastná strava bráni kostiam využiť vápnik ako stavebnú látku. Maslo, mastné druhy salám a syrov, ako aj bravčové mäso jedzte preto s mierou. Ideálne sú rastlinné zdroje vápnika, ako špenát, mandle, strukoviny a mliečne výrobky. A kto má problémy s chrbticou, mal by sa zriecť tenisu a golfu. Chrbtici, naopak, prospieva pilates, joga, jazda na kanoe či nordic walking. 

Pravidelná chôdza chrbtici prospieva. 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Pravidelná chôdza chrbtici prospieva.

Tlačiť Diskusia (3)
Focus Media