Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nedajte šancu zákernej demencii: Čo jesť a akým jedlám sa vyhýbať? Možno už roky robíte 1 veľkú chybu

02.11.2016 bes

Demencia či Alzheimer môžu postihnúť každého z nás. Odhliadnuc od denných cvičení pamäte existujú stravovacie tipy, ktoré udržia váš mozog mladým a spomalia zhoršovanie jeho kognitívnych funkcií.

Tieto potraviny udržia mentálnu mladosť 4 obrázky vo fotogalérii Tieto potraviny udržia mentálnu mladosť

Mentálny úpadok a strata pamäte sú vo vysokom veku veľmi časté a ich rozsah ovplyvňuje nielen genetika, ale aj vonkajšie faktory a stravovanie. Ktoré potraviny vás udržia mentálne mladými? Hneď sa to dozviete.

Cestoviny, červené víno a nakladané uhorky

Najmä uhľohydráty ako ryža, zemiaky, chlieb, obilniny a cestoviny majú pozitívny vplyv na činnosť mozgu, pretože mu dodávajú esenciálny jednoduchý cukor – glukózu, ktorá je nevyhnutná pre jeho správne fungovanie. Najmä uhľohydráty ako ryža majú pozitívny vplyv na činnosť mozgu. 4 obrázky vo fotogalérii Najmä uhľohydráty ako ryža majú pozitívny vplyv na činnosť mozgu.

Rovnako prospešný je aj ocot a nakladané uhorky, ale aj červené víno. Podľa štúdie by sme mali približne od 20. roku života obmedziť konzumáciu železa (napríklad z červeného mäsa), pretože čím sme starší, tým horšie telo odbúrava jeho nadbytok. Práve ten môže vo vyššom veku negatívne ovplyvniť Alzheimera a iné ochorenia mozgu. Čím sme starší, tým horšie telo odbúrava nadbytok železa. 4 obrázky vo fotogalérii Čím sme starší, tým horšie telo odbúrava nadbytok železa.

Tlačiť Diskusia