Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Lekár ju upozornil, že je obézna, a to ju nakoplo: Kedysi 90 kilová Klaudia sa zmenila na nepoznanie

26.02.2018 milly

Nie je nič krajšie, ako pozrieť sa do zrkadla a byť spokojná so svojou postavou. Svoje o tom vie aj Klaudia (21), ktorej sa podarilo vypracovať si vysnívané telo.

Klaudia pred premenou. 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: archív respondentky Klaudia pred premenou.

Klaudiina premena sa začala po obyčajnej prehliadke u lekára. „Nikdy nezabudnem na tie slová: „Slečna, mali by ste so svojou váhou niečo robiť.“ Z ordinácie odchádzala úplne zhrozená a nielen s veľkým hnevom, ale aj s nepochopením a ponížením.

„Priznám sa, doma som sa predtým bála postaviť na váhy. Vedela som, že moja hmotnosť asi nebude úplne najideálnejšia, no keď som zistila, koľko v skutočnosti vážim, zamrazilo ma. Ručička na váhach ukazovala rovných 90 kilogramov, čo je pri mojej výške 170 cm veľa. Vtedy som si uvedomila, že aj keď sa to nepočúva ľahko, lekár mal pravdu.“

Hneď na druhý deň sa s veľkým odhodlaním rozhodla ísť s kamarátkou do fitness centra. „Aj keď som tomu sama nemohla uveriť, cvičenie ma začalo veľmi baviť. Vo fitku som vedela stráviť aj dve hodiny. Postupom času som k cvičeniu pridala aj správnu a pravidelnú stravu. Žiadne diéty som síce nedržala, no snažila som sa vynechať sladké, vyprážané a mastné jedlá a začala som jesť oveľa viac zeleniny a ovocia.“

Klaudia pred premenou. 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: archív respondentky Klaudia pred premenou.

Krízu zažehnala rodina

„Ani ja nie som výnimkou a po čase na mňa prišla kríza. Cvičiť sa mi nechcelo, prestávala som vidieť zmysel v tom, čo robím.“ Keď sa však nakoniec dostavili prvé výsledky a Klaudia počula chválu od rodiny a priateľov, bola nadšená a motivovalo ju pokračovať. Vyskúšala aj rôzne iné športy. Naučila sa plávať, chodí bicyklovať aj lyžovať.

„Po čase mi všetko oblečenie začalo byť veľké a musela som postupne vymeniť celý šatník. Z mojej pôvodnej veľkosti 44 som sa dostala na veľkosť 36. Bol to skvelý pocit, keď ručička konečne ukázala mojich vytúžených 60 kg. Zdvihlo sa mi sebavedomie a cítim sa neporovnateľne lepšie. Cvičenie ma veľmi baví dodnes a neľutujem ani jednu hodinu trápenia a potenia sa, pretože to všetko stálo a stojí za to,“ uzatvára odhodlane Klaudia.

Klaudia po premene. 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: archív respondentky Klaudia po premene.

Čo vám Klaudia odkazuje:

Všetko sa dá dosiahnuť, len treba veľmi chcieť, vydržať a urobiť pre to maximum.


MUDr. Alžbeta Béderová, odborníčka na zdravú výživu

Hoci prvotný impulz od doktora sa mladej Klaudii zdal krutý a ponižujúci, podstatné je, že ju vyprovokoval reálne niečo so svojou hmotnosťou robiť. Problém riešila okamžite a musím konštatovať, že veľmi správne. Ťažiskom jej redukčného režimu bola intenzívna pohybová aktivita, ktorá ju bavila. Žiadne redukčné diéty neriešila, zo stravy logicky vynechala nezdravé jedlo.

Krízu, ktorá sa po čase pri takejto radikálnej zmene životného štýlu dostaví, prekonala jednak s pomocou rodiny a priateľov, ktorých pochvala bola povzbudzujúca, ale hlavnou motiváciou boli zjavné výsledky. Jej BMI – index telesnej hmotnosti sa z pásma obezity dostal do pásma normálnej hmotnosti – z 31 na 21. Takéto chudnutie považujem za ideálne, úprava životosprávy a výživy, ktorá je prijateľná celoživotne. Žiaden jojo efekt tak nehrozí.

Zora Czoborová, fitneska

Je úžasné, že sa Klaudia rozhodla pre zmenu, a pred jej výsledkom sa hlboko skláňam. Takisto ma teší, že našla záľubu v posilňovaní a chce v tom pokračovať. Mnoho žien má problém s kritickými partiami a aby im Klaudia predišla, odporúčam jej cvik na boky, pri ktorom posilní zadoček a vonkajšiu stranu stehien. 

Unožovanie pokrčmo v ľahu na boku

1. Pre lepší výsledok použite gumový expander, ako mám ja. Ľahnite si na bok, ruku dajte pred telo, dlaňou na zem, podoprite si hlavu a pokrčte koleno.

Krok 1 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Peter Korček Krok 1

2. Nadýchnite sa a s výdychom vytiahnite nohu pred seba tak, aby bolo predkolenie nad podložkou. Pozor, nevytáčajte koleno. Urobte 10 opakovaní na každú stranu.

Krok 2 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Peter Korček Krok 2

Ak sa chcete dozvedieť viac o cvičení a zdravom životnom štýle, navštívte stránku www.zoracentrum.sk

Tlačiť Diskusia (2)
Focus Media