Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nedáte dopustiť na rannú šálku kávy? Pozor na tieto chyby! 4 zlozvyky, ktorými oslabujete jej účinky

16.03.2018 pkr

Existuje len málo vecí, ktoré sa vyrovnajú rannej šálke kávy.

Jedna šálka kávy denne znižuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby. 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Jedna šálka kávy denne znižuje riziko vzniku Alzheimerovej choroby.

Vzhľadom na to, že polovica populácie pije kávu každý deň, stojí za to uistiť sa, že je tento zvyk skutočne zdravý. Nenápadné smotanové ochucovadlá môžu obsahovať veľa tuku a cukru, čím môže kvalita kávy upadať. Netreba sa však úplne vzdať rannej šálky kávy. Podľa štúdie Harvardovej Univerzity totiž pomáha znižovať riziko cukrovky 2 typu, rakoviny pečene, cirhózy, žlčových kameňov a Parkinsonovej choroby. Najnovšie sa zistilo, že znižuje aj riziko úmrtia človeka. To sú dôvody, prečo sa rannej šálky nevzdať, no urobiť ju oveľa zdravšou! Stačia malé zmeny a dostavia sa dlhodobé výsledky. Pripravte sa spolu s nami na rannú šálku s mnohými zdravotnými výhodami.

Väčšina ľudí pije kávu hneď po prebudení. 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Väčšina ľudí pije kávu hneď po prebudení.

Pite správne množstvo

Ak ste sa dobre nevyspali, je až príliš jednoduché prehnať to s množstvom kávy. Nemali by ste to robiť a miesto toho si ustrážiť počet troch až piatich šálok kávy denne, ktoré vypijete medzi jedlami.

Znížte prísun cukrov

Cukor pridáva prázdne kalórie a nemá žiadnu nutričnú hodnotu. Namiesto cukru vyskúšajte prírodné sladidlá, napríklad škoricu či mandľové mlieko.

Kávové zrná majú omladzujúce a skrášľujúce účinky. 3 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Kávové zrná majú omladzujúce a skrášľujúce účinky.

Pozor na veľkosť šálky

Nezáleží len na množstve kávy, ale aj na veľkosti šálky. Ak si chcete vychutnať veľkú šálku kávy hneď ráno, myslite na jej veľkosť, keď si počas dňa doprajete ďalšiu dávku.

Používajte klasické mlieko

Sladidlá a smotany do kávy obsahujú veľké množstvo cukrov a umelých zložiek. Vyhnite sa im použitím obyčajného mlieka. Môžete tiež vyskúšať mandľové, kokosové alebo kešu mlieko. Také alternatívy sú vhodné aj pre ľudí s intoleranciou.

Tlačiť Diskusia
Focus Media