Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Táto diéta je prudko jednoduchá a zvládne ju každý: Môžete jesť, čo len chcete a získate figúru snov

05.04.2018 pm

Aj vy ste toho názoru, že k jedlu treba pristupovať s rozumom, ale aj s radosťou? Tak to sa vám táto diéta bude páčiť. Je prudko jednoduchá a hodí sa pre každého.

Túto diétu zvládne každý. 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: iStockphoto Túto diétu zvládne každý.

O čo ide?

Priznávame, čo sa týka jedla, sme pôžitkárky. Pravda však je, že mať tak o kilo aj päť menej by nás rozhodne potešilo. Našli ste sa v tomto opise aj vy? Tak to ste na správnej adrese. Škandinávski vedci hľadali diétu, ktorá by sa jednoducho aplikovala a opierala sa o zdravý ľudský rozum. A to sa im aj podarilo. V tejto diéte totiž môžete zjesť, čo len chcete, samozrejme, len pokiaľ tak robíte v rozumnej miere. Aby ste ju vedeli správne odhadnúť, nepotrebujete ani váhy. Stačia vám vaše ruky. Koľko a čoho budete môcť naložiť na tanier, vám ukážeme na prehľadnom grafe vedľa.

Ako na to?

Denne si môžete dopriať tri jedlá, z čoho dve by mali podľa možnosti zodpovedať princípu „za hrsť“. Tretie jedlo môžete prispôsobiť aktuálnej situácii alebo chuti. To znamená, že pohár vína či kúsok koláča medzi jedlami dokážete v nasledujúcom jedle vyrovnať tak, že jednoducho vynecháte za hrsť škrobovej prílohy. Polovicu vášho jedálnička by mala tvoriť zelenina. 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Polovicu vášho jedálnička by mala tvoriť zelenina.

Plnené kuracie prsia

2 porcie

2 jarné cibuľky a 1/3 červenej papričky čili nasekáme. 2 plátky knäckebrotu najemno rozdrvíme. Všetko zmiešame s 1 ČL rozmarínu, so 100 g čerstvého syra, soľou a s mletým čiernym korením. 2 kuracie prsia narežeme zboku, aby nám vznikla kapsa, ktorú naplníme syrovou zmesou. Spojíme a každú časť zavinieme do 2 plátkov parmskej šunky. Opečieme na 2 ČL oleja zo všetkých strán a vložíme do rúry, kde pri teplote 180 °C pečieme asi 25 minút. Nakrájame na plátky a podávame so 150 g listového šalátu, s 20 g cherry paradajok a 2 PL nízkotučnej smotany.

1 porcia: 570 kcal, B: 52 g, T: 29 g, S: 22 g

Plnené kuracie prsia 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Plnené kuracie prsia

 

Mleté hovädzie karbonátky s brokolicou

2 porcie

2 stredne veľké zemiaky zvrchu narežeme viacerými hlbšími zárezmi. Potrieme 1 ČL masla a posypeme mletou paprikou, soľou a mletým čiernym korením. Pečieme pri teplote 200 °C asi 30 až 40 minút.

350 g hovädzieho mletého mäsa osolíme, okoreníme a vyformujeme 2 karbonátky. Opečieme na 1 PL masla. 2 cibule nakrájame na kolieska, pridáme ku karbonátkam a spolu opekáme. Zalejeme 100 ml

hovädzieho vývaru a necháme zvariť. 250 g brokolice natrháme na ružičky a opečieme na 1 ČL oleja. Pridáme 4 PL smotany na šľahanie a necháme trocha zvariť. Dochutíme soľou, mletým čiernym korením a 1 až 2 ČL citrónovej šťavy.

1 porcia: 570 kcal, B: 49 g, T: 30 g, S: 23 g

Mleté hovädzie karbonátky s brokolicou 4 obrázky vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Mleté hovädzie karbonátky s brokolicou

 

Vyskladajte si vyváženu porciu podľa vašej chuti

Ruku jemne prehnite, aby ste z dlane vytvorili malú mištičku. Množstvo, ktoré sa do nejzmestí, je presne 1 hrsť. Dokopy sa jedlo na tanieri skladá zo 4 hrstí rôznych príloh a 1 až 3 PL tuku. Model znázorňuje, koľko čoho môžete na tanier naložiť: 2 hrste zeleniny, 1 hrsť bielkovín,1 hrsť škrobovej prílohy alebo ovocie a 1 až 3 PL tuku. 

Zelenina: 2 hrste 

listová zelenina, koreňová zelenina, kapusta, paradajky, paprika, šalát, hrášok a podobne

Bielkoviny: 1 hrsť 

mäso, hydina, ryba, vajcia, nízkotučný syr, strukoviny a podobne

Škrob/ovocie: 1 hrsť 

chlieb, raňajkové cereálie, cestoviny, ryža, zemiaky a/alebo ovocie

Tuky: 1 3 PL

maslo, olej, orechy, avokádo, majonéza, masť, syr, omáčky, horká čokoláda a podobne

Tlačiť Diskusia (1)
Focus Media