Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Trápi vás nikdy nekončiaca únava? Možno aj vy robíte tieto chyby, kvôli ktorým nemáte dostatok energie

23.04.2018 Lenka Molnárová

Pravidelná únava môže byť výsledkom nekvalitného spánku. Keď sa človek zobudí vyčerpaný, celý deň je pre neho boj so sebou samým.

Telo aj mozog potrebujú večer prepnúť na nočný režim. 8 obrázkov vo fotogalérii Telo aj mozog potrebujú večer prepnúť na nočný režim.

Množstvo žien trápi chronická únava, za ktorou hľadajú skryté ochorenia. Niekedy je však dôvod niekde úplne inde a na vine je len slabá kvalita spánku. To, že spíte určitý počet hodín, ešte neznamená, že budete poriadne oddýchnutí. Ak je váš spánok plytký, nenačerpáte počas neho dostatok energie. Spísali sme pre vás možné príčiny, prečo nie je váš spánok kvalitný.

Máte v izbe veľa svetla

Pre dobrý spánok je dôležité, aby ste mali v miestnosti dostatočnú tmu a ticho. Vypnite všetky svetlá a zatiahnite závesy. Aj slabé svetlo z displeja mobilného telefónu alebo blikanie zariadenia, ktoré je v nabíjačke, môže oddialiť čas, kedy zaspíte.

Zdriemnete si počas dňa

Ak sa chcete ráno zobudiť svieža a plná energie, vyhýbajte sa poobednému oddychu. Vaše telo totiž potrebuje len určité množstvo hodín spánku denne. Ak si z neho ukrojíte v poobedných hodinách, nečakajte, že v noci prespíte ďalších 9 hodín. 

Ak spíte často aj počas dňa, vaše telo nie je večer dostatočne unavené. 8 obrázkov vo fotogalérii Ak spíte často aj počas dňa, vaše telo nie je večer dostatočne unavené.

Nemáte pravidelnú rutinu

Určite ste už počuli, že človek sa vyspí najlepšie, keď chodí spávať pravidelne v tom istom čase. Niečo tom pravdy bude, nakoľko po rozhádzanom víkende sa ľudia častejšie budia nevyspatí. Ísť spať a zobúdzať sa každý deň v tom istom čase udrží vaše biologické hodiny v rovnakom prirodzenom tempe. 

Počítate ovce

Ak neviete zaspať, počítanie oviec vám určite nepomôže. Zvýši to vašu úzkosť z toho, že ste ešte stále hore a budete o to viac v strese. Skúste si radšej predstaviť vaše obľúbené miesto a pokúste sa zrelaxovať vašu myseľ. Váš spánok bude hlbší a ráno sa zobudíte plná novej energie.

Sledovanie hodiniek či počítanie oviec vám nepomôže. 8 obrázkov vo fotogalérii Sledovanie hodiniek či počítanie oviec vám nepomôže.  

Máte v izbe príliš horko

Ideálna teplota v miestnosti, v ktorej sa má spať, je 18 až 24°C. Ak je u vás chladnešie či teplejšie, určite sa dobre nevyspíte. Dôležitý je aj vhodný výber prikrývky.

Pijete horúce mlieko

Pohár horúceho mlieka je všeobecne známa pomôcka pre všetkých, ktorí majú problémy so zaspávaním. Ak pre vás táto metóda nie je účinná, vyskúšajte ho vymeniť za čerešňový džús. Tento nápoj zlepšuje kvalitu spánku a predlžuje jeho trvanie. 

Tlačiť Diskusia