Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nedokážete si spomenúť, čo sa vám v noci snívalo? Pozor! Môže to signalizovať takýto nedostatok!

02.05.2018 Lenka Molnárová

Kvalitnejší spánok a menej únavy, aj to všetko dokáže zabezpečiť riadny príjem vitamínov.

Zúfalstvo  z nevyspatia trápi takmer polovicu slovenských . 13 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Zúfalstvo z nevyspatia trápi takmer polovicu slovenských .

Nachádza sa v banánoch, tuniaku či avokáde a pomáha ľuďom spomenúť si na ich sny. Podľa najnovšej štúdie univerzity v austrálskom Adelaide má vitamín B6 značný vplyv na naše telo, keď ho užívame pred spaním. Ľudia, ktorí tento vitamín konzumovali pred tým, ako si ľahli do postele, mali lepšiu kvalitu spánku a ráno sa zobúdzali menej unavení. 

Živšie sny

Účastníci štúdie potvrdili, že vďaka užívaniu vitamínu B6 sa ich sny počas spánku stávali čoraz živšie a ľahšie si ich zapamätali. Na určité pasáže nezabúdali ani po niekoľkých dňoch, hoci tento vitamín nemal vplyv na farby či výraznosť ich snov. Priemerný človek strávi zhruba 6 rokov svojho života snívaním. Bola by škoda, keby sme si na nič toho napamätali.

Snívanie je prirodzená súčasť nášho spánku. 13 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Snívanie je prirodzená súčasť nášho spánku.

Prirodzený príjem B6 pre lepší spánok

Vitamín B6 sa nachádza vo viacerých potravinách, ktoré môžete do svojho jedálnička bez problémov zahrnúť aj vy. Nájdete ho napríklad v banánoch, avokáde, špenáte, zemiakoch, mlieku, syre, vajciach, červenom mäse či rybách. Denný príjem vitamínu B6 pre dospelých ľudí od 19 do 64 rokov je 1,4 mg pre mužov a 1,2 mg pre ženy. Ak vo vašej strave chýbajú vyššie spomínané potraviny, môžete postupom času trpieť jeho nedostatkom. 

Avokádo a mlieko sú skvelými zdrojmi vitamínu B6. 13 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Avokádo a mlieko sú skvelými zdrojmi vitamínu B6.

Tlačiť Diskusia (3)
Focus Media