Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vek je len číslo: Pomocou 5 trikov si predĺžite život o celú dekádu

10.05.2018 pkr

Ako predĺžiť svoj život o viac ako dekádu? Nová štúdia naznačuje, že k tomu vedie dodržiavanie piatich zdravých návykov.

Nemusíte začať len v mladosti, ide to aj po päťdesiatke. Nemusíte začať len v mladosti, ide to aj po päťdesiatke.

O čo teda ide? Nikdy nefajčiť, udržiavať si zdravý index telesnej hmotnosti, cvičiť, nepiť príliš veľa alkoholu a jesť zdravú stravu. Dodržiavanie týchto piatich faktorov môže podľa časopisu Circulation pridať až 14 rokov navyše ženám a 12 rokov mužom. Každý z faktorov je významne spájaný so znížením rizika úmrtia najmä na kardiovaskulárne ochorenia alebo rakovinu. Takéto závery by mali povzbudiť ľudí, aby prijali zdravší životný štýl.

Vyzerá to, že napríklad také fajčenie a skoncovanie s ním má silnejší účinok ako iné zmeny a správanie. Okrem rizika rakoviny spôsobuje fajčenie ochorenia pľúc alebo prispieva aj k vzniku srdcových ochorení.

Zachovanie si primeranej váhy zase ovplyvňuje ochranu pred vznikom cukrovky. Aj v pokročilom veku, keď má osoba 50 rokov, je možné zavedením týchto piatich zmien napomôcť k predĺženiu života. Čo sa týka cvičenia, štúdia odporúča najmenej 30 minút denne, pričom ich môžete vyplniť miernejšími alebo energetickejšími aktivitami ako je rýchla chôdza.

Tlačiť Diskusia
Focus Media