Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Môže sa zdať obyčajná, no neuveríte, čo dokáže: Toto všetko sa vo vašom tele zlepší jedinou prechádzkou!

08.07.2018 Lenka Molnárová

Chôdza pomáha znižovať riziko chronických ochorení a mnohí lekári ju považujú za zázračný všeliek.

Pravidelná chôdza či ľahký beh je prevencia pred vznikom viacerých ochorení. 8 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Pravidelná chôdza či ľahký beh je prevencia pred vznikom viacerých ochorení.

Prechádzky sú obľúbenou aktivitou všetkých z nás – či už sú to zamilované páriky, mamičky s kočíkmi alebo seniori kráčajúci z trhu. Chôdza je skvelá pre naše telo v každom veku, pretože nezaťažuje naše srdce či kĺby a má množstvo pozitívnych benefitov. Jej účinky na sebe budete vidieť postupne a množstvo z nich si na prvý pohľad možno ani nevšimnete. Pozrite sa spolu s nami, čo všetko sa začne diať s vaším telom, keď vymeníte dopravný prostriedok za chôdzu.

Zlepší sa hladina krvného tlaku

Stačí len 40 minút chôdze denne a ľudia s vysokým krvným tlakom môžu pozorovať zlepšenie. Záleží aj od toho, či kráčate vkuse, alebo s prestávkami. Oba spôsoby však prinášajú zlepšenie hodnôt.

Bojujete proti riziku rakoviny

Ak sa žena po menopauze venuje chôdzi 7 hodín za týždeň, zredukuje možné riziko vzniku rakoviny prsníka až o 14%. Ak máte ešte viac času na rezké prechádzky, riziko sa zmenší až o 25%. 

Redukujete vznik cukrovky

Človek, ktorý urobí 3000 až 7500 krokov denne, môže takýmto spôsobom účinne bojovať proti cukrovke 2. typu. Prospešné je aj robenie páuz pomedzi dlhými hodinami strávenými sedením v práci. Stačí sa na pár minút prejsť a urobiť zopár cvikov.

Aj fakt, že z práce pôjdete domov pešo, môže veľmi pomôcť vášmu telu. 8 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: iStockphoto Aj fakt, že z práce pôjdete domov pešo, môže veľmi pomôcť vášmu telu.

Pomáhate telu v produkcii vitamínu D

Stačí 15 až 30 minút chôdze počas slnečného dňa a vaše telo nazbiera potrebné množstvo vitamínu D na správne fungovanie tela a pevné kosti. Vytvoríte si tak akýsi ochranný štít proti rakovine, skleróze multiplex alebo spomínanej cukrovke. Nezabudnite však na opaľovací krém. 

Zlepšujete svoju kreativitu

Je známe, že ľudská kreativita sa zvyšuje počas chôdze a krátko po nej. Mnoho ľudí vám povie, že najlepšie nápady dostane vždy práve počas chôdze. Dokonca aj známi Mark Zuckerberg alebo vizionár Steve Jobs mávali dôležité stretnutia spojené s chôdzou a hovorením. 

Posilňujete imunitný systém

Každodenná 30 až 45-minútový chôdza chráni vaše telo pred nachladnutím. Imunitný systém pracuje na plné obrátky aj niekoľko hodín po cvičení a zdravom pohybe. 

Spomaľujete starnutie

To najlepšie sme si nechali na koniec. Vďaka chôdzi môžete nielen schudnúť, pretože sa redukuje vaša chuť na sladké v stresových situáciach, ale chôdza je tiež jedným z najefektívnejších spôsobov, ako si udržať mobilitu aj vo vyššom veku. Vďaka chôdzi máme aj pevnejšiu pokožku a spomaľujeme proces starnutia. Chôdzu máme radi takmer všetci a teraz nám už nič nebráni v tom, aby sme si užívali jej bohaté benefity.

Tlačiť Diskusia
Focus Media