Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Milujete kávu, no bojíte sa, že vám škodí? Keď ju budete piť takto, stane sa z nej elixír zdravia

19.06.2018 KaD

Pre milovníčky kávy máme skvelú správu!

Každodenné pitie kávy vás podľa posledných prieskumov môže ochrániť pred rôznymi chronickými civilizačnými ochoreniami. 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: iStockphoto Každodenné pitie kávy vás podľa posledných prieskumov môže ochrániť pred rôznymi chronickými civilizačnými ochoreniami.

Okrem toho, že vás tento lahodný nápoj zásobuje poriadnou dávkou antioxidantov, každodenné pitie kávy vás podľa posledných prieskumov môže ochrániť aj pred rôznymi chronickými civilizačnými ochoreniami ako napríklad cukrovkou typu II, Pakrinsonovou chorobou a dokonca je to aj prevencia pred vznikom rakoviny hrubého čreva a prsníka. Aby ste znásobili pozitívne účinky vašej každodennej šálky kávy, tu je zopár jednoduchých tipov. 

1. Pred šálkou kávy vypite pohár čistej vody

Vedci zistili, že hoci je kofeín močopudný, môžete ho prijať tak, aby ste zbytočne nedehydrovali organizmus. Mnohé z vás, ktoré milujete pitie kávy, na konci dňa zistíte, že ste nepili dostatok vody. Riešenie? Napite sa hneď ráno. Keď vstanete z postele, vypite pohár čistej pramenitej vody a počas dňa vypite aspoň 5 ďalších pohárov. Vaše telo bude takto dostatočne hydratované a bude fungovať ako hodinky.

2. Prestaňte sladiť umelými sladidlami 

Áno, tieto sladidlá nemajú kalórie, ale napriek tomu môžu prispievať k vzniku obezity, srdcových ochorení a cukrovke typu II. Ak patríte medzi fanúšičky umelých sladidiel, snažte sa oslobodiť. Skúste radšej nesladiť si nápoje vôbec alebo si napríklad do kávy dajte radšej trošičku trstinového tmavého cukru.

Neslaďte si kávu umelými sladidlami, ak už musíte, použite trstinový cukor. 2 obrázky vo fotogalérii Zdroj: iStockphoto Neslaďte si kávu umelými sladidlami, ak už musíte, použite trstinový cukor.

3. Zredukujte cukor na minimum

Odborníci odporúčajú ženám maximálnu dennú dávku cukru 6 čajových lyžičiek. To necháva priestor na aké také osladenie kávy či čaju, ale dávajte dobrý pozor, aby ste toto množstvo neprekročili. Namiesto toho, aby ste si cukor brali z veľkej nádoby, sypte si ho z vrecúška alebo slaďte kockami. Ľahšie si odkontrolujete, koľko si ho do nápoja dáte. Ak používate sladené mlieko, nápoje si už cukrom neslaďte.

4. Používajte škoricu a ďalšie koreniny

Jeden z najlepších trikov ako dosiahnuť výraznejšiu a zdanlivo sladšiu chuť je používať "sladké" prísady ako škoricu, zázvor, muškátový oriešok alebo klinčeky. Okrem toho, že tieto ingrediencie zlepšia chuť vašej kávy alebo čaju, majú aj ďalšiu pridanú hodnotu – zvýšia antioxidačný efekt vašej kávy.

Tlačiť Diskusia (1)
Focus Media