Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Trápia vás pribúdajúce vrásky, ochabnutá pleť či akné? Tieto potraviny dokážu s pokožkou viac ako drahé krémy

03.10.2018 Beata Suchá

Vrásky, pigmentové fľaky, strata objemu... Prezradíme vám, čo jesť, aby ste protistarnúce procesy v pokožke naštartovali zvnútra.

Na citlivú pleť je vhodne užívanie laktobacilov. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shuttersotkc Na citlivú pleť je vhodne užívanie laktobacilov.

Určite ste už počuli o tom, že zloženie stravy ovplyvňuje kvalitu vašej pleti. Čo zaradiť do svojho jedálneho lístka, aby ste podporili tvorbu vlastného kolagénu, naštartovali prirodzenú regeneráciu buniek a vráskam nedali šancu?

Predchádzajte pigmentovým fľakom

Samozrejme, bez krému s UV-ochranou to nepôjde, ale obranyschopnosť pleti pred škodlivým žiarením môžete posilniť aj zvnútra. V tomto smere nemá konkurenciu lykopén, najsilnejší antioxidant medzi karotenoidmi, ktorý okrem iného dokáže predchádzať aj vzniku rakoviny. Jeho prirodzeným zdrojom sú najmä tepelne upravené plody paradajok (sterilizovaná dužina, šťava, omáčky). Nachádza sa však aj v červenom melóne, ružovom grepe, zelenom čaji a v horkej čokoláde. Pri pravidelnej konzumácii vytvára prirodzenú slnečnú ochranu a brzdí tvorbu pigmentových fľakov.

Lykopén je najsilnejší antioxidant. Ideálnym zdrojom sú tepelne spracované paradajky. 6 obrázkov vo fotogalérii Zdroj: Shutterstock Lykopén je najsilnejší antioxidant. Ideálnym zdrojom sú tepelne spracované paradajky.

Tlačiť Diskusia
Focus Media