Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Manžel sa po 40-tke zmenil! Domov chodil unavený a potom... Toto sa mi nezdalo normálne!

17.04.2019 Milly Sekulová

Pre deti je poobedný spánok nesmierne dôležitý, no my dospelí si ho často nevieme predstaviť. Je zdravé si počas dňa dopriať šlofíka a ak áno, ako dlho by mal trvať?

Chronický únavový syndróm je pomerne komplikované ochorenie. 9 obrázkov vo fotogalérii Chronický únavový syndróm je pomerne komplikované ochorenie.

Koľko spánku počas dňa si dopriať

10 - 20 minút

Tento spánok patrí podľa expertov k najefektívnejšiemu. Také poobedňajšie zdriemnutie pomáha k nakopnutiu, doplneniu energie a zlepšuje mentálne aktivity. Táto dĺžka spánku obsahuje len plytké fázy, bez fázy REM, počas ktorej dochádza k mihaniu očí a k snívaniu.

30 minút

Štúdie preukázali, že spánok v tejto dĺžke môže spôsobovať malátnosť a pocity ako po opici. Tento stav môže trvať až polhodinu.

60 minút

Jeho účinky sa prejavujú najmä pri zapamätávaní faktov, tvárí a mien. Obsahuje pomalé vlny spánku, ktoré sa označujú za najhlbšie. Nevýhodou po zobudení môže byť mrzutosť.

90 minút

Tento čas sa považuje za plnohodnotý spánok s plytkými a hlbokými štádiami spánku vrátane fázy REM. Zlepšuje kreativitu a spánok v tejto dĺžke nespôsobuje, že sme po zobudení malátni. Najefektívnejší je krátky 10 až 20 minútový spánok. 9 obrázkov vo fotogalérii Najefektívnejší je krátky 10 až 20 minútový spánok.

Tlačiť