Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Špargľa, cesnak a artičoky pomáhajú proti obezite

27.08.2010 Casprezeny.sk

Obezita trápi v modernej spoločnosti stále viac ľudí. Kto si však pravidelne a často dopraje špargľu, artičoky a cesnak, nemal by mať problém s nadváhou.

Špargľa je stvorená pre diéty, navyše je vhodnou prevenciou aj pri cukrovke typu 2. Špargľa je stvorená pre diéty, navyše je vhodnou prevenciou aj pri cukrovke typu 2.

Táto zelenina totiž obsahuje látky, ktoré pomáhajú telu držať sa v rozmedzí normálnej váhy. A čo viac, sú vhodnou prevenciou aj pri cukrovke typu 2.

Navodia pocit sýtosti

Špargľa, artičoky, cesnak ale aj čakanka obsahujú tzv. fermentovateľné sacharidy, ktoré aktivujú uvoľnenie hormónov tráviaceho traktu riadiace v mozgu pocity nasýtenia. Kto si dopraje uvedené potraviny, cíti sa skôr sýty a skonzumuje menej.

Znižujú riziko vzniku diabetu typu 2

Navyše, vláknina obsiahnutá v týchto druhoch plodín pomáha telu zvyšovať citlivosť tkanív voči inzulínu a lepšie riadiť hladinu glukózy v krvi. Tak je obmedzené riziko cukrovky typu 2.

323120:gallery:true:true:true

Čakanka je súčasťou tradičnej stredomorskej kuchyne.

"Fermentovateľné uhľohydráty by mohli poskytnúť účinnú a dostupnú redukciu rizika rozvoja diabetu typu 2," tvrdí doktorka Nicola Guessová z Imperial College v Londýne.

203656:gallery:true:true:true

Cesnak obsahuje látk,  ktoré aktivujú uvoľnenie hormónov tráviaceho traktu riadiace v mozgu pocity nasýtenia.

Artičoky a čakanka sú súčasťou tradičnej kuchyne v stredomorskej oblasti, kde ľudia trpia obezitou a cukrovkou typu 2 najmenej z celej Európy.

Tlačiť Diskusia