Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zimné športy: Pri ktorom spálite zaručene najviac kalórií?

25.12.2010 Nový čas Zdravie

Zimné športy vám pomôžu odbúrať tukové vankúšiky, taktiež podporujú činnosť srdca, zlepšujú dýchanie, aktivujú hormón šťastia a otužujú organizmus.

Zimné športy pomáhajú odbúvarať tukové vankúšiky. Zimné športy pomáhajú odbúvarať tukové vankúšiky.

Bežecké lyžovanie

Spálené kalórie za hodinu: 720 kcal

Formujete si postavu, do pohybu zapájate veľké množstvo svalov. Spevníte si lýtka, stehná, zadok, bedrovú oblasť, paže, predlaktie, brucho aj chrbát. Je vhodný pre všetkých, aj pre osoby, ktoré majú ľahšie problémy s kĺbmi. Pri rýchlejšom tempe zlepšujete krvný obeh, posilňujete srdce. Ide o jeden z najzdravších zimných športov.

Korčuľovanie

Spálené kalórie za hodinu: 400 kcal

Vynikajúci šport na trénovanie rovnováhy, posilňujete si stehná, lýtkové svaly a trup. Ak nemáte vypestovanú techniku, odporúča sa použiť chrániče kolien a rukavice.

Lyžovanie

Spálené kalórie za hodinu: 500 kcal

Je najrozšírenejším a najstarším zimným športom, zjazdom na lyžiach trénujete svaly nôh a trupu, brucho aj vytrvalosť. Formujete si nohy, rozvíjate koordináciu celého tela. Nevýhodou lyžovania je, že ide o pomerne rizikový šport, zaťažuje kĺby, je preto nevhodný pre osoby, ktoré majú problémy s kolenami alebo bedrovými kĺbmi.

Sánkovanie

Spálené kalórie za hodinu: 80 kcal

Ide skôr o zábavu, než o šport. Človek je oproti iným zimným športom viac pasívnejší, takže nespaľuje toľko kalórií. Výhodou je, že ste na čerstvom vzduchu, výborne si prevetráte hlavu, posilníte si imunitu.

695645:gallery:true:true:true

Snow-walk

Spálené kalórie za hodinu: 640 kcal

Prechádzkou na snežniciach v hlbokom snehu si trénujete srdce, pohybový aparát, krvný obeh, posilňujete imunitný systém. Tento zimný šport má aj relaxačné účinky. Oproti iným zimným športom je pomerne bezpečný, treba si osvojiť manipuláciu so snežnicami a zvyknúť si na tento pohyb. Je vhodný pre tých, ktorí trpia nadváhou.

Snoubording

Spálené kalórie za hodinu: 520 kcal

Pomáha udržiavať rovnováhu, vysoké je nebezpečenstvo úrazu. Najviac zraniteľné sú ramená a zápästia. Snoubordovaniu by sa mali vyhnúť osoby, ktoré majú problémy s kolennými a bedrovými kĺbmi. Posilňujete si nohy, brucho a chrbát, vytvarujete si zadok a stehná.

695646:gallery:true:true:true

Prechádzka

Spálené kalórie za hodinu: 240 kcal

Pobyt na čerstvom vzduchu aktivuje hormón šťastia a otužuje organizmus. Prechádzka je ideálnym spôsobom pohybu predovšetkým pre starších ľudí a pre osoby so zdravotnýmí ťažkosťami.

Skialpinizmus

Spálené kalórie za hodinu: 760 kcal

Ide o dva športy v jednom, je to vlastne kombinácia lyžovania a horolezectva. Milovníci skialpinizmu majú silný trup, nohy, výbornú vytrvalosť a skvelú kondíciu. Ide o náročný a nebezpečný šport, do ktorého by sa mali pustiť iba trénovaní jedinci. Potrebná je znalosť horských terénov aj prostredia.

Tlačiť Diskusia
Focus Media