Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jarná diéta: Dajte zelenú chudnutiu a prílevu energie

08.05.2012 Nový Čas pre ženy

Vďaka zelenej diéte začnú miznúť tukové vankúšiky, vaša pleť sa rozžiari a získate novú vitalitu.

Chlorofyl v zelenine vás naštartuje do ďalšieho obdobia. Chlorofyl v zelenine vás naštartuje do ďalšieho obdobia.

Aj vy máte pocit, že pohľad na zelenú vás upokojuje? To preto, lebo táto farba má zázračné účinky na naše telo. Zelená farba prináša harmóniu, rovnováhu, prospieva nervovému systému, upokojuje a regeneruje. Symbolizuje jar. Liečitelia tvrdia, že v chlorofyle sa koncentruje slnečné svetlo a energia, ktorá nesie lásku a múdrosť. Táto farba posilňuje čakru srdca. Zelené potraviny sú najväčšou zásobárňou enzýmov a majú zásadotvorný vplyv na organizmus. Hovorí sa, že ,,zelená krv“ rastlín sa mení na červenú krv človeka. Chlorofyl urýchľuje hojenie, bráni infekciám, preventívne pôsobí proti rakovinovému bujneniu, posilňuje imunitu a utlmuje únavu.

Potraviny s vysokým obsahom chlorofylu

Hrášok má vysoký obsah vitamínu C, zelené guľôčky dodávajú telu veľa draslíka a železa.
Petržlenová vňať je bohatá na minerálne látky ako draslík, vápnik, železo či horčík. Obsahuje vysoké množstvo vitamínu C. Pôsobí močopudne, je vhodná pri liečení obličiek, srdca a dokonca redukuje celulitídu.
Olivy ako jedny z mála plodov obsahujú až 20 % oleja. Nenasýtené mastné kyseliny pomáhajú znižovať hladinu cholesterolu v krvi, majú vysoký obsah minerálov a sú zdrojom aminokyselín, ktoré sú dôležité pre stavbu tela.
Brokolica pôsobí proti nádorovým ochoreniam a chráni srdce. Najsilnejšie účinky má nevarená. Skúste si ju napríklad najemno nasekať do šalátu.
Zelená fazuľka obsahuje vitamín E, ktorý má antioxidačné účinky, potom vitamín C a betakarotén, ktorý znižuje riziko rakoviny a posilňuje obranyschopnosť.
Špargľa pomáha telo očistiť od škodlivých látok, je bohatá na antioxidanty, vitamíny a minerály.
Avokádo obsahuje vitamín E, draslík, horčík a zdravé tuky. Pomáha znižovať nadváhu, dodáva telu bielkoviny, zmierňuje menštruačné bolesti.
Zelená paprika má vysoký obsah vitamínu C, ktorý neutralizuje voľné radikály a pôsobí protizápalovo.
Špenát obsahuje látky, ktoré dokážu zlepšiť pamäť, a vitamíny skupiny B, ktoré prospievajú vlasom, nechtom a koži. Taktiež vitamín C a množstvo minerálnych a stopových látok.
Kapusta vďaka vysokému obsahu vlákniny povzbudzuje trávenie a dodáva telu minerály, ale hlavne draslík, ktorý je dôležitý pri fungovaní srdca a ciev a má priamo vplyv na správnu činnosť svalov.
Mladý jačmeň je malý zázrak pre zdravie. Pomáha pri očiste organizmu, znižuje riziko rakoviny, podporuje trávenie, uplatňuje sa v redukčných diétach a vďaka vysokému množstvu chlorofylu priaznivo pôsobí na organizmus. Môžete ho kúpiť v obchodoch so zdravou výživou ako šťavu alebo prášok.

Extra recept: Chlorofylová ,,bomba“

Arabský šalát tabbouleh
Potrebujeme 2 viazaničky zelenej petržlenovej vňate, 2 PL kuskusu, 1 citrón, 2 paradajky, olivy a soľ. V hrnci pripravíme kuskus podľa návodu na obale. Dáme ho do misy a dochutíme citrónovou šťaviz. Petržlenovú vňať umyjeme, dosucha, vytrasieme, nasekáme najemno a pridáme do zmesi. Postupne primiešame v horúcej vode sparené, ošúpané a najemno pokrájané paradajky, olivy a všetko dôkladne premiešame. Servírujeme s arabským chlebom.

Tlačiť Diskusia (1)