Viete, že správnym používaním môžete zmierniť zdravotné problémy, ako sú poruchy spánku, bolesti hlavy, či znížiť riziko rakoviny?

Televízor

Odstup od obrazovky – ideálne sú minimálne dva metre.
Sedenie – po bokoch je žiarenie nižšie ako v strede.
Stand-by prevádzka (stále svietiace červené svetielko, aj keď je prijímač vypnutý) – vypnite ho úplne! Pre viaceré prístroje používajte zásuvky s vypínačom.

Mobil

Dĺžka hovoru – pre žiarenie telefonujte čo najkratšie. Na dlhé hovory radšej použite pevnú linku.
Headset (slúchadlá) – znižuje intenzitu žiarenia až o 90 %.
Nočný pokoj – mobil dajte preč zo spálne. Hoci sa práve nepoužíva, aj tak vysiela žiarenie.
SAR hodnota (hodnota vyžarovania) – čím nižšia je táto hodnota a čím efektívnejší je vysielací výkon mobilu, o to nižšie je žiarenie.

Bezdrôtové telefóny

Ručný prístroj – pri prístrojoch, ktoré majú nižšie vyžarovanie, klesá zaťaženie v miestnosti skoro až na nulu.
Základná stanica – v najideálnejšom prípade by mala byť na chodbe.

Detská pestúnka

Technika – kúpte analógový prístroj. Nevytvára žiadne riskantné striedavé elektrické polia.

Wi-Fi router

WI-FI
WI-FI
Zdroj: shutterstock

(zariadenie na prenos internetového signálu)

Miesto – dajte ho tam, kde ho potrebujete. No nie do skrine, inak žiari ešte silnejšie.
Anténa – prípadne ju vymeňte. Lepšia znižuje žiarenie.
Sieť – na noc deaktivujte časovým spínačom.