ŠTVRŤHODINKA

Vedeli ste, že to, v akej nálade sa prebudíte, ovplyvní celý váš deň? Ak vstávate nahnevaná preto, lebo viete, že zase všetko nestihnete, skúste vstávať o 15 minút skôr, ako si myslíte, že by ste mali. Štvrťhodinka spánku vám náladu nezlepší, no tá istá štvrťhodinka môže dostať úsmev do vašich slov už od rána.

SLNKO

Zatemnili ste si spálňu ťažkými závesmi, cez ktoré neprenikne ani lúč svetla? Osudová chyba. Proti ranným depresiám je najúčinnejšie svetlo a slnko. Spálňa orientovaná na východ a ľahké záclony sú to najlepšie, čo ste si doma presadili.

RAŇAJKY

Už pred desiatimi minútami ste mali byť v práci a vaše deti si navliekajú ešte len prvú ponožku? Nastavte im budík skôr ako sebe a potom ich nechajte chvíľu si poleňošiť. Napokon vstanú ľahšie a v prijateľnom termíne. Nezabudnite na spoločné raňajky. Prebudíte tak energiu, o ktorej ste ani netušili, že vo vás je. Ak nedokážete dostať ráno do seba ani malý kúsok jedla, dajte si aspoň ovocný alebo zelený čaj. Telo potrebuje doplniť tekutiny vylúčené počas spánku.

ŠÉF

Ráno ste urobili všetko pre pozitívny štart, no v práci vás čaká samý stres v podobe zúrivého šéfa? Zrejme si potrebuje dokázať, že svoju pozíciu má pevne v rukách a že vy máte od jeho predstavy dokonalého pracovníka poriadne ďaleko. Pokoj. Nerobíte predsa všetko zle. Skúste sa chvíľu venovať inej činnosti než práve kritizovanej. Nezaberá? Tak si opakujte nejaké slovo, ktoré vo vás vyvoláva príjemné pocity. Poistiť to môže aj tabuľka čokolády. Ale naozaj iba tabuľka.

POHYB

Ak máte overené, že deti sú s kamarátmi a manžel s priateľmi v niektorom pube rozoberá včerajší hokejový zápas, doprajte si dlhú prechádzku. Je lepšia ako prázdny byt a ešte lepšia pre vaše telo. Ako darček berte, že spálite pár nezanedbateľných kalórií a že mozog pri pohybe produkuje endorfín, hormón šťastia, ktorý pomáha odbúravať zlú náladu a stres.

ZELENINA

Ste doma a vôbec vás neláka predstava, že máte uvariť teplú večeru? Udržiavajte si dobrú náladu získanú prechádzkou a ľahkým tónom skúste svojich blízkych presvedčiť o pozitívach surovej stravy v podobe misy zeleninového šalátu. Vyplatí sa, pretože to, ako zajtra ráno vstanete, závisí aj od večernej nádielky, ktorú doprajete telu. Taký zeleninový šalát je zdravý, ľahko sa po ňom zaspáva a ešte ľahšie vstáva.

DROBNOSŤ

Nezabúdajte na horčík. Okrem množstva pozitív pre vaše telo pôsobí aj proti stresu. A čo je ešte dôležitejšie, na každý deň si naplánujte nejakú drobnú radosť, aby ste sa už pri vstávaní mali na čo tešiť.