Dobrá správa: so správnymi druhmi mrazených lahôdok zoštíhliete!

Väčšina ľudí si myslí, že zmrzliny sú plné tuku a cukru, čo nie je vždy pravdivá predstava. V obchodoch nájdete veľkú ponuku zmrzlín aj nanukov, niektoré z nich sú naozaj príliš „tučné“, iné majú menej kilojoulov ako müsli tyčinka. Treba si len vedieť vybrať tie správne.

Študujte obaly

Preto nekupujte len podľa pestrého vzhľadu či tvaru zmrzliny, ale pozrite si na obale informácie o zložení výrobku. Siahnite vždy po tých nanukoch, ktoré majú menej pridaného cukru, málo tuku a obsahujú podiel ovocnej šťavy.

Takmer bez tuku

Aby ste po maškrtení nemali výčitky svedomia, vyberajte si zmrzliny, ktoré majú menej ako 20 percent tuku. V ponuke nájdete aj druhy, ktoré majú dokonca menej než 3 percentá tuku. Vhodnou voľbou sú nanuky bez čokoládovej polevy.

Radšej prírodnejšie

Informácia, ktorú by ste na obale zmrzlín určite nemali prehliadnuť, je údaj o pridávaných farbivách a arómach. Nie je totiž žiadna novinka, že mrazené pochúťky vôbec nemusia byť dofarbované či s umelo pridanou vôňou, preto uprednostnite tie prírodnejšie a tým aj zdravšie druhy.

Ľahší dezert

Zmrzlina je vhodnou voľbou dezertu, najmä ak sa snažíte nahradiť energickejšie pochúťky, napríklad tučnejšie sladké pečivo, plnené keksíky a oblátkové rezy, prípadne čokoládové tyčinky, tými menej kalorickými. Mrazená dobrota obsahuje všetky nutričné zložky – cukry, tuky, bielkoviny, ale aj minerály, stopové prvky a vitamíny, preto si ju občas môžete dovoliť aj pri diéte.