S bývalým sme sa vzali na Havaji, keď sme mali 25 rokov. Krátko na to sme sa však začali hádať. Napriek manželskej poradni nebol ani jeden z nás šťastný, tak som sa presťahovala späť za rodinou. To bolo minulú zimu. Cez leto som sa cítila už opäť sama sebou a páčil sa mi chlapík, ktorého som stretla na on-line zoznamke. Will bol vášnivý a pohodový študent, ktorý nehľadal záväzky a cez leto odchádzal na zahraničnú stáž. Tak som sa v 26 rokoch, slobodná prvý raz v živote, rozhodla stráviť leto cestovaním. A stretávaním s mužmi zo zahraničia.

Škótsko

V polovici júna som pristála v Edinburghu a začala som hľadať. Zapáčil sa mi Nicholas, ktorý mal 29 rokov a bol klaviristom. Zobral ma na drink do jazzového baru. Povedal, že má rád cudzinky, no nikdy to nefungovalo, pretože museli odísť. V môj posledný deň sme sa vyšplhali na vrch s výhľadom na mesto. Spýtala som sa ho na názor na Willa. Na prvom rande je to niečo nezvyčajné, ale toto nebolo žiadne normálne rande. Will a ja sme mali to nezvyčajné spojenie – denne sme si celé hodiny volali a písali. Nemohla som sa ho nabažiť. Vyzeralo to, že je na tom rovnako. Potom odišiel na stáž a keď som sa spýtala, či sa budeme vídať na jeseň, odvetil: „Jeseň je ďaleko, no nedokážem nájsť dôvod, prečo by som ťa nechcel vídať znova.“ Nicholas povedal, že znel ako profilový chlapík, ktorý striedal ženy celé roky. A ja som príliš citlivá.  Možno mal pravdu o Willovi, no nesúhlasila som s jeho pohľadom na mňa.

Portugalsko

Bola som v meste Faro a nečakala žiadne rande ani mužov. No na zoznamke sa ozval chlap menom Joao. Pozval ma na jazdu na motorke a kávu na pláži. Mali sme toho veľa spoločného, byť s ním bolo také jednoduché. Po západe slnka sme šli späť do mesta a trávili čas na streche môjho Airbnb apartmánu, kým nás nevyhnal môj hostiteľ, ktorého to rozzúrilo. Namiesto toho sme odišli do jeho domu pri pláži a prežili hodiny plné vášne. Zostali sme v posteli, hrali na gitare a spievali do šiestej rána. Ráno som bola smutná, že musím opustiť Joaoa, no nedokázala som sa prestať usmievať. To boli skúsenosti, ktoré som chcela získať. Myslela som na to, ako veľmi sa môj život zmenil behom posledného roka. K lepšiemu. Cítila som sa šťastnejšia a ešte viac sama sebou.

Španielsko

V horúcom a rušnom meste Seville som si prenajala štúdiový apartmán na celý mesiac. Na zoznamke som stretla Pabla, biológa zo severu Španielska s bradou a sexi prízvukom. Zobral ma do skrytého baru na víno. Ten víkend sme strávili na hudobnom festivale s jeho priateľmi. Boli milí, no nevedeli moc hovoriť po anglicky. V reštauráciách mi pomáhali s prekladom viac než Pablo, toho viac zaujímalo flirtovanie s iným dievčaťom. Bol jediný, kto vravel plynule obomi jazykmi a nemohol mi pomôcť ani objednať obed? Bola som nahnevaná. Posledný týždeň som chodila s Mariom, ktorý bol napoly Talian a napoly Španiel. Zobral ma do strešného baru s výhľadom na mesto a sľúbil, že ma zavezie na letisko, keď pôjdem do Paríža. Deň predtým som mu napísala. Odpísal, že je zaseknutý v Malage, niekoľko hodín od dohodnutého miesta. S hnevom som si naplánovala odvoz taxíkom. Začala som si uvedomovať, že by som sa nemala spoliehať na mužov, ktorí vedeli, že ma viac neuvidia. No stále som si užívala cestovanie a trávenie dní prehliadkami nových miest.

Francúzsko

Tam som stretla Maxa, 28-ročného britského študenta. Hneď som si všimla, že nie je atraktívny ako na svojich fotkách. Počas spoločného obedu bol však priateľský, navštívili sme niekoľko kaviarní a vypili hŕbu drinkov. Kým došlo k večeri, všetka moja hotovosť sa minula. V reštaurácii prijímali len platbu hotovosťou, preto sme sa dohodli, že pri najbližšom automate dlh dorovnám. Ako však postupoval večer, úplne som na to zabudla. Na druhý deň ma pozval na kávu. Nemala som záujem, tak som neodpovedala. „Nedorovnali sme účet za večeru,“ napísal. Bola som zmätená, až kým som si nespomenula, že zaplatil účet. Po tom, čo ma požiadal, aby som mu moju polovicu poslala cez PayPal, som viac neodpísala. Vtipné, že chcel zrazu len peniaze, keď som dala najavo, že oňho nemám záujem. Pokračoval v písaní, tak som ho zablokovala. Začala som sa obávať toho, či zmes dobrých stretnutí stojí za risk pri tých zlých.

Nemecko

V mníchove som trávila čas s 33-ročným Maddinom. Sedeli sme vonku, s nohami vo vode, a potom ma pobozkal. Povedal, že musí odísť na svadbu v jeho rodnom meste, no stále mu ostávalo niekoľko hodín. Jeho apartmán bol veľký, elegantný a drahý. V posteli bol úžasný a po milovaní sme sa rozprávali o najšialenejších zážitkoch, o vzťahoch a budúcnosti. Bolo to vcelku úprimné a nečakané. Prezradil mi, že sa nikdy nezamiloval, pretože je príliš vyberavý. Usmievala som sa celou cestou do hotela. Vtedy prišla správa od Willa, s ktorým som si denne písala. „Ako pokračuje výlet? Kam pôjdeš tentoraz?“ Bolo jasné, že sa teší aj za mňa.

Dánsko

Nastúpila som na nočný autobus do Kodane. V reštaurácii blízko centra mi jeden z čašníkov venoval úsmev vždy, keď prešiel okolo. Počula som ho rozprávať sa s čašníčkou, ktorá sa mi venovala, a čoskoro ju vymenil. Po večeri mi urobil kávu a vypýtal si moje číslo. Potom sme sa vybrali von. Prekvapilo ho, že mi nevadilo jesť osamote, hoci som vyzerala, akoby ma niekto zámerne nechal čakať. Ľudia si môžu myslieť, čo chcú, mne to bolo jedno. Až do toho momentu som si neuvedomila, že som nikdy nechodila do reštaurácií sama. Alebo do baru či klubu. Teraz som mala všetko za sebou a nebolo to vôbec také desivé, ako to vyzeralo. Počiatočná úzkosť, ktorú som cítila pri objavovaní nových miest, zmizla v momente, keď som si uvedomila, že je to jednoduché – všade sú ľudia, ktorí hovoria po anglicky, existujú offline mapy a aplikácie na preklad cudzieho jazyka. Ak zmeškáte vlak či let, vždy môžete zarezervovať iný. A toto bolo len zbežné zhrnutie najzaujímavejších mužov z ciest po Európe!

Koniec leta

V septembri som sa vrátila z ciest po Európe domov a nasťahovala sa do svojho prvého bytu. Myšlienka žiť osamote ma kedysi zastrašovala. Predpokladala som, že budem osamelá, znudená alebo zažijem nejakú krízu. Posledné mesiace cestovania ma naučili cítiť sa pohodlne a spoliehať sa len na seba. Stále neviem, ako to dopadne s Willom, no opäť vídame jeden druhého. Prvý večer po návrate sme skončili v objatí a rozprávaním o našich zážitkoch počas leta. Myslím, že sa môžeme veľa naučiť od každej osoby a každého vzťahu. Vytváram si lepší obraz o partnerovi, akého chcem, no zároveň sa učím, že nepotrebujem ďalšieho človeka, aby som bola skutočne šťastná.