Telo potrebuje istý čas na zahriatie, kým sa dostane do top formy, a tak čím skôr začnete, tým lepšie pre vás. Aj pre tých ostatných, ktorí potom budú po vás vysielať pohľady.

CVIK OPAKOVANIE TRIK
PrsiaKľuky. Začnite cvičiť v podpore ležmo, telo držte vystreté a spevnené. Spustite sa len potiaľ, kým sa prsia jemne nedotknú podložky, a potom sa hneď vráťte do východiskovej polohy. Jednoduchšia verzia: cvičte s nohami ohnutými v kolenách.10 opakovaní v troch sériách.Kvôli tomuto cvičeniu nemusíte chodiť do fitnescentra. Zato by ste mali dbať na dostatočný počet opakovaní. Čím kratšiu dráhu pohybu pri spúšťaní urobíte, tým bude cvik účinnejší.
ChrbátZhyby na hrazde. Nič vám nevyformuje krajší chrbát ako tento tradičný cvik. Jeho ľahšou alternatívou pre začiatočníkov je sťahovanie kladky, pri ktorej nemusíte dvíhať celú svoju váhu. Striedajte ukončenie na hrudníku (spredu) a na krku (zozadu), aby ste precvičili viac chrbtových svalov.Dva až tri razy po 8 až 12 opakovaní.Cieľom je zdvihnúť svoju vlastnú váhu. Snažte sa vždy dostať bradou nad úroveň hrazdy, aj keby vás pritom niekto mal pridržať.
BruchoSkracovačky. Cvičte s rukami za hlavou, lakte držte od seba. Nohy môžu byť pri tomto cviku v rôznych polohách – prednožené, palce smerujú k stropu; ohnuté v kolenách a opreté o fitloptu; pokrčené na jednu stranu (trup ide šikmo hore).Tri až päť ráz po 20 až 25 opakovaní.Ako pri všetkých svaloch, aj tu je najúčinnejšie cvičenie so závažím. Pozor však na správnu polohu, aby ste si príliš nezaťažovali krk.
ZadokDrepy. Niektorí tréneri ich nazývajú kráľmi všetkých „zadkových” cvikov. Chrbát držte vystretý, ruky na stehnách, kolená by nemali vybočovať do strán. Postavenie nôh môžete striedať – normálne, široké alebo úzke. Pre krásny zadok je ideálne široké postavenie.20 až 25 drepov v štyroch sériách.Dobré je podložiť si päty, aby ste pri drepe neprenášali celú váhu na špičky.
NohyVýpady. Môžete ich robiť so záťažou aj bez nej. Celý trup je vystretý, pravá noha vo výpade zviera 90° uhol, ľavú nohu pomaly spúšťajte na zem, kým sa nedotkne podložky. Do východiskovej polohy sa preneste plynulým pohybom cez pätu.8 výpadov na každú nohu tri razy po sebe.Výpady sú najúčinnejším cvikom na zadnú časť stehien, štvorhlavý stehenný sval a zadok.
Tipy Karla LagerfeldaKeď Karl Lagerfeld zhodil za rok vyše 40 kilogramov, jeho jediným cieľom bolo zmestiť sa do úzkych oblekov od Diora, ktoré vtedy navrhoval Hedi Sliman. Svoj prísny režim a sparťanský spôsob stravovania neskôr zverejnil v knihe Karl Lagerfeld Diet. Princípom jeho diéty je obmedziť energetický príjem najviac na 1 200 kalórií denne. Niekomu sa to môže zdať kruté a neprijateľné, ale práve pre takýchto ľudí má módny guru v zálohe niekoľko zaujímavých rád. ktoré môžu chudnutie spríjemniť a odľahčiť (aspoň teoreticky).

Chudnite s kamarátom.
Karl hovorí: „Vaši najbližší priatelia (či milenci) by najskôr vôbec nemali tušiť, že chudnete... Je to rovnako nudná téma, ako keď sa s niekým rozprávate o chorobe.“

Vaše zdravie je najdôležitejšie.
„Ja som so svojou diétou začal z povrchných dôvodov. Ale tento fakt ma vôbec neznepokojoval. Myslím, že pre ženy a rovnako aj pre mužov je móda najzdravšou motiváciou, prečo chudnúť. U mňa išlo len o otázku oblečenia. Nemal som žiadne zdravotné ani citové problémy.“

Chudnúť neznamená koniec zábavy.
„Myslím, že môj úspech rýchleho prispôsobenia sa prísnemu diétnemu režimu tkvel v tom, že som nikdy nefajčil, nebral drogy ani nepil veľa alkoholu. Inými slovami, ak chcete schudnúť, musíte byť taký suchár ako ja. V takom prípade sa musíte o to viac snažiť, aby ste si užili aj nejakú zábavu.“

Strata hmotnosti musí byť vaša priorita č. 1.
„K diéte sa musíte správať, ako keby o nič nešlo. Vtedy máte šancu na úspech. Vy totižto nemusíte schudnúť. Vy chcete schudnúť.“

Nepokúšajte sa rôznymi dobrotami.
„Mám rád vôňu čokolády a kávy. Preto mám doma čokoládu. Ale nie je tam na to, aby som ju jedol. Hodí sa k farbe môjho domu v Biarritzi, ktorý je čokoládovohnedý.“

Kľúčom k úspechu je flexibilita.
„Vo vašej armáde ste generálom aj jediným vojakom. Ako generál musíte dať vojakovi jasné príkazy, ktoré musí vykonať. Môže ho to štvať, ale inú možnosť nemá.“

Najlepšie diéty sú tie, ktoré sú na celý život.
„Ak sa v móde zase objaví voľné oblečenie, možno sa rozhodnem pribrať.“