Sklamaná z nového účesu? Ak ste si výsledok predstavovali celkom inak, možno ste sa len nevyjadrili správne. Pozor na niektoré vety, ktorými kaderníkovi nechávate voľnú ruku a odídete s niečím úplne iným, ako ste si želali.

„Chcem vyskúšať ofinu“ 

Kaderník to pochopí takto:

Existuje toľko druhov ofín: krátka, dlhá, prestrihaná, kompaktná, šikmá, zaoblená, falošná… Ak klientka nevie vysvetliť, aký druh ofiny si želá, môže odísť sklamaná.

Povedzte radšej:

„Aký typ ofiny pristane môjmu typu tváre a kvalite vlasov?“ Vo všeobecnosti platí, že ak máte okrúhlu tvár, pristanú vám dlhšie ofiny nabok, ktoré tvár opticky zúžia a predĺžia. Hranatým a predĺženým typom tváre polichotí hustá kompaktná ofina. Pri oválnej tvári môžete experimentovať. 

„Podstrihnite končeky! “ 

Kaderník to pochopí takto:

Na poškodené konce pomôžu len nožnice. Polámané a rozstrapkané končeky treba zastrihnúť, aby boli vlasy opäť silné a zdravé. To znamená, že niekedy treba dĺžku skrátiť aj o viac ako 5 centimetrov.

Povedzte radšej:

„Som spokojná s momentálnou dĺžkou, potrebujem účes len osviežiť.“ Spomeňte aj to, kedy ste boli naposledy v salóne, podľa toho kaderník zastrihne iba toľko, koľko dorástlo od poslednej návštevy.

„Mám chuť na zmenu“ 

Kaderník to pochopí takto:

Konečne niekto, komu môžem spraviť účes na mieru. Krátky vrstvený strih bude super zmena a dá sa jednoducho upraviť aj doma. 

Povedzte radšej:

„Chcela by som nový účes bez toho, aby sa muselo veľa skracovať. Čo odporúčate k môjmu typu tváre a vlasov?“ Následne môžete spoločne prekonzultovať možnosti. Fotky sú vynikajúcou pomôckou, no nezabúdajte, že ak máte iný typ a hustotu vlasov ako osoba na fotke, môžete byť z výsledku sklamaná. Vždy sa spýtajte, akú úpravu potrebuje účes po umytí a ako to šikovne zvládnete aj sama.

„Chcela by som postupku“ 

Kaderník to pochopí takto:

Na dosiahnutie optimálneho objemu spostupním vlasy kompletne okolo celého obvodu. 

Povedzte radšej:

„Chcela by som niekoľko mäkko spostupnených prameňov, aby vlasy nepôsobili tak ťažko.“ To znie oveľa menej radikálne a kaderník vie, že si neželáte výrazne spostupnený účes, ale len odľahčenie a viac prirodzeného pohybu v pramienkoch.

„Urobte mi melír“ 

Kaderník to pochopí takto:

Zákazníčka si želá presvetliť vlasy, nie je však zorientovaná v súčasných trendoch. Tón, hustotu melíru a výsledný efekt necháva na mňa. 

Povedzte radšej:

„Želám si presvetlené pramienky s prirodzeným farebným prechodom (nie pásiky à la zebra).“ Čím presnejšie naformulujete svoju predstavu, tým lepšie: „Prosím si zafarbiť odrasty, celkovo zosvetliť základnú farbu o 2 tóny a presvetliť pramienky najmä popri tvári.“

Čo, ak nie ste spokojná?

Sťažujte sa priamo v salóne a žiadajte o bezplatnú opravu. Najlepšie ihneď, pretože neskôr sa nekvalitne poskytnutá služba dokazuje ťažšie.