1. Kým sa vzťah začína, je ešte krehký, preto si to radšej nechajte pre seba a kolegom to nevešajte hneď na nos.

2. Nemiešajte city a prácu. To, že ste našli spriaznenú dušu, neznamená, že budete jeden druhého nejako zvýhodňovať.

3. Firemný e-mail a iné pracovné komunikačné kanály neslúžia na vaše zamilované správy a čety.

4. Objímanie, bozkávanie, tľapnutie po zadku či akékoľvek laškovanie si nechajte na doma.

5. Ak o vás už kolegovia vedia, nedajte im dôvod klebetiť. Nemusia vedieť všetko a aj keď si s niektorou z kolegýň perfektne rozumiete, téma sexu je tabu.

6. Nezabúdajte na ostatných. Je jasné, že chcete tráviť každú voľnú chvíľu s ním, no občas choďte na obed či po práci na drink, alebo nákupy s kolegyňou, s ktorou ste to mali vo zvyku.

Očami odborníčky

Janette Šimková, vzťahová koučka

Janette Šimková
Zdroj: RCA

Čo robiť, aby vzťah neovplyvňoval pracovné rozhodnutia?

Naučte sa striktne oddeľovať prácu a súkromie. Hneď si treba dohodnúť zásady a pravidlá, akým spôsobom bude váš vzťah fungovať, ako ho budete prezentovať. Vyhnúť sa tak môžete sklamaniu aj prípadnej strate zamestnania. Keď s vaším vzťahom firma z rôznych dôvodov nesúhlasí, nekomplikujte situáciu, pouvažujte, či chcete vo vzťahu pokračovať a kto z vás zmení pracovné miesto.

Ako sa správať v prípade rozchodu?

Bez konštruktívnej komunikácie, vedúcej k dohode a pravidlám, ako sa budete k sebe na pracovisku správať, sa nezaobídete. Vzájomný rešpekt a úcta vám pomôžu. V žiadnom prípade nemá byť pracovisko územím, kde si budete navzájom vybavovať účty a zaťahovať do sporov kolegov. Pomáha obmedziť kontakt do takej miery, ako je to možné, než sa situácia upokojí.

Ako zvládnuť poznámky o našom vzťahu od kolegov?

Nebrať to osobne, nedať sa vyprovokovať, aby ste sa podelili  o intímne záležitosti. Všetky interakcie, prameniace zo vzájomnej príťažlivosti, musia ostať doma. Práve tým sa udržiava hranica medzi súkromím a prácou.

Ako sa správať v prípade odmietnutia z jednej alebo druhej strany?

Skomplikuje vám to situáciu, lebo musíte komunikovať s niekým, koho nemáte chuť vidieť. Ak chcete vo firme zostať, potrebujete nájsť spôsob, ako sa so situáciou vyrovnať. Vaše sebavedomie a sebaúcta potrebujú posilniť, ale nie tým, že by ste druhého označili za vinníka svojho emočného nepohodlia. Neraz sa odstupom času ukáže, že to bolo nakoniec správne.