Nemáte rady komplikované bankové aplikácie? Je tu verzia, ktorú si zamilujete.
20. 10. 2021, 0:00

Zdroj: Profimedia
Mobilná banková aplikácia môže byť skutočným pomocníkom.
Určite poznáte ten pocit, keď vás znervózňuje na prvý pohľad prekombinovaná aplikácia. Je v nej kopec vecí, ktoré vás nezaujímajú alebo ich jednoducho nepotrebujete. Už len samotný vstup do aplikácie vás zbytočne dostáva do nepohody a všetko sa hneď komplikuje viac, ako ste chceli. A popri tom to má byť aplikácia, ktorá má zjednodušovať život, ako o nej hlásia reklamné slogany.
Nejedna z našich čitateliek má presne takéto pocity pri bankových aplikáciách. Aj keď nemusíme byť vyštudované ekonómky, sme ministerky financií našich domácností. Staráme sa o väčšinu bežných finančných záležitostí rodiny, strážime úhradu faktúr za nájom či elektrinu, platíme deťom školské obedy a krúžky. To všetko potrebujeme vybaviť rýchlo a mať takmer každý deň prehľad o zostatku na účte, ktorý máme k dispozícii na všetky výdavky do konca mesiaca. A na to, samozrejme, potrebujeme šikovnú aplikáciu, ktorá nám všetky tieto úkony pomôže efektívne vybaviť.
Oslovili sme preto Ľubicu Maťašovskú z Tatra banky, ktorá v nej pracuje na útvare, ktorý sa zaoberá klientskou skúsenosťou a zážitkom klienta. Prezradila nám, že aj banková aplikácia môže byť príjemná a vyhovovať presne tomu, čo potrebujeme. Tatra banka totiž nedávno upravila svoju hlavnú bankovú aplikáciu a priniesla zjednodušenú verziu určenú pre bežné každodenné použitie.
Ľubica, ako najčastejšie využívaš bankovú aplikáciu?
Asi ako každý. Pravidelne si pozerám zostatok, uskutočňujem platby a kontrolujem pohyby na účte. Niekedy totiž v zhone prehliadnem, či už odišla platba za elektrinu. A niekedy si tiež potrebujem prezrieť, kde sme minulý mesiac toľko utrácali (smiech).
Čo teda konkrétne robí vašu aplikáciu jednoduchšou oproti iným?
Novú verziu aplikácie voláme LITE. Nie je to náhoda. Názov vychádza z toho, že je to naozaj odľahčená verzia našej mobilnej aplikácie Tatra banka. Obsahuje skutočne len to, čo najčastejšie klienti potrebujú a navyše to všetko nájdu veľmi ľahko a intuitívne. Orientácia v nej je jednoduchá a zrozumiteľná. Človek sa v nej pohybuje a cíti veľmi príjemne, nevyrušujú ho žiadne komplikované náhľady či produkty.
Spomínala si mi, že aj prevod peňazí sa v nej robí akosi jednoduchšie. Môžeš nám to priblížiť?
Áno, nie je to žiadna veda. Zadám komu, koľko a odošlem. Pár klikov, pár najdôležitejších údajov. A ak chcem zaplatiť faktúru, tak na to použijem skener. Toho sa tiež netreba báť. Je to skutočne praktický pomocník. Načíta si údaje z faktúry a ja ich nemusím ručne prepisovať a báť sa, či sa nepomýlim.
A čo teda ostatné funkcie? Čím je aplikácia pre nás ešte prehľadnejšia a zrozumiteľnejšia?
V aplikácii sa nachádza jednoduchá sekcia s názvom Banka, čo už samo o sebe napovedá, že sa pod ňou skrýva to, čo v banke mám. Táto sekcia poskytuje základný prehľad o produktoch, ktoré sú najčastejšie využívané. Sú to účty, sporenia k účtom a úvery. Tie sú pekne zoradené spoločne do kategórií, vďaka čomu má klient na jednom mieste prehľad o peniazoch, ktoré má k dispozícii a tiež, koľko mu ešte ostáva splatiť na úveroch. Nič komplikované, jednoduchá matematika. (úsmev)
Je dobre, keď banky myslia aj na naše obyčajné potreby každodenného života. Tatra banka spolu s novou verziou mobilnej aplikácie aktuálne ponúka aj možnosť ušetriť viac ako 1 500 eur, lebo poplatky mení na sporenie, čo je v dnešnej dobe viac než ústretové.
PR článok