Ak máte sedavé zamestnanie, toľko zrejme za deň nemáte šancu nachodiť. Dobrá správa je, že vlastne netreba.  Odrádza vás denne presunúť sa pešo vyše šesť kilometrov, aby ste dosiahli hranicu omieľaných desaťtisíc krokov denne k zdraviu i k štíhlej postave? Nie je to nutné. Ako prevencia srdcovo-cievnych chorôb i rakoviny stačí spraviť toho o niečo menej, píše Zdravie.

Chôdza prospieva zdraviu.
Zdroj: Shutterstock

Odborníci z univerzity v americkom štáte Massachusetts v štúdii jedenásť rokov analyzovali životný štýl 2100 dospelých vo veku od 38 do 50 rokov. Každý z nich nosil počas jedného roka pri sebe krokomer. Výsledky vedcov však pomerne prekvapili. O tom, že chôdza a minimalizácia sedenia zdraviu výdatne prospieva sa vie dávno. No ukázalo sa, že denne toho nemusíte nachodiť ako krováci, stačí aj „civilných" 7-tisíc krokov. To je necelých päť kilometrov, čo je už počas pracovného dňa, ktorý si musíte aspoň sčasti tak či tak odsedieť, zvládnuteľnejšie. 

V štúdii uverejnenej v JAMA Cardiology vysvitlo, že ak účastníci denne dosiahli túto métu, znížili si riziko predčasného úmrtia do desiatich rokov až o 70%. 

Chôdza prospieva zdraviu.
Zdroj: Shutterstock

Zaujímavé bolo, že výhoda väčších maratóncov, ktorí denne zdolali viac ako 7000 krokov oproti chodcom na kratšie trate až taká výrazná nebola. Na zdravotný efekt dokonca nemala vplyv ani rýchlosť chôdze.

Chôdza prospieva zdraviu.
Zdroj: Shutterstock