Renomovaný nemecký odborník na výživu Sven David Müller (40) hovorí: "Jedlom rakovinu nevyliečime. Ale môžeme jej predchádzať..."

Naši odborníci sú o niečo skeptickejší. Upozorňujú, že rakovina má veľa pôvodcov: Genetickú predispozíciu (dedičnosť), fajčenie a iné vonkajšie vplyvy, akými sú smog a neopatrná práca s chemickými látkami, ale jedným dychom dodávajú, že správna životospráva môže všeličo zachrániť. Aké potraviny teda najlepšie funguje ako prevencia proti tejto zákernej chorobe?

1. Ananas: Bohatý na antioxidanty, vitamíny C a E. Obsahuje zinok a selén, ktoré brzdia vznik rakovinových buniek.

2. Čakanka: Pôsobí priaznivo na črevné baktérie, chráni pred rakovinou čriev.

3. Granátové jabĺčka: Obsahujú okrem vitamínov a minerálov aj flavonoidy, ktoré zmenia rakovinové bunky v neškodné.

4. Kel: Je skvelým zdrojom vitamínu C, betakaroténu a kyseliny listovej. Chráni telo pred rakovinou prsníka a maternice - oslabuje škodlivé vplyvy estrogénu.

5. Ovos: Obsahuje látky, ktoré zabránia vzniku rakoviny: Zinok, vitamín E, provitamín A. Pre chorých na rakovinu sa odporúča ovsená kaša s orechovým olejom.

6. Sleď: Pôsobí najmä v zime, keď máme málo slniečka, pretože zabezpečuje prísun vitamínu D, ktorého dostatok bráni bujneniu rakovinových buniek.

7. Figy: Vhodné sú hlavne pre mužov! Obsahujú substancie, ktoré chránia pred rakovinou prostaty.

8. Kurkuma: Látka kurkumín chráni pred rakovinou hrubého čreva. Denne si dajte do polievky jednu čajovú lyžičku.

9. Kakao: Znižuje nielen krvný tlak, ale zároveň znižuje aj pravdepodobnosť vzniku rakoviny.

10. Tekvica: Je skvelá v boji proti rakovine. Bohatá na vitamíny A, C, E a D.

11. Olej z kukuričných klíčkov: Obsahuje vitamín E, ktorý chráni pred rakovinou.

12. Mangold: Kombinácia vitamínov K a C zabraňuje množeniu rakovinových buniek.

13. Para orechy: Majú veľký podiel selénu, zabraňujú rastu škodlivých buniek.

14. Nové zemiaky: V šupke sú dôležité vitamíny a minerály.

15. Pistácie: V obmedzenej miere môžu zabrániť rakovine pľúc. Obsahujú vitamín E a selén.

16. Dalamánky: Sú bohaté na kyselinu fytinovou, ktorá chráni pred šírením rakoviny.

17. Červená repa: Bohatá na kyselinu listovú, obsahuje betanín, ktorý sa dobre vstrebáva, má antioxidačné účinky.

18. Knäckebrot: Znižuje hladinu cholesterolu, podporuje trávenie, obsahuje vlákniny. Chráni hlavne pred rakovinou hrubého čreva.

19. Špenát: Kyselina listová zabraňuje šíreniu zákerných buniek.

20. Paradajky: Obsahujú účinného ochrancu buniek - lycopin. Patrí k veľmi silným antioxidantom.

21. Černice: Obsahujú flavonoidy, posilňujú imunitu, znižujú krvný tlak a chránia cievy.

22. Olivový olej: Vďaka antioxidantom podporuje bunkové membrány a zvyšuje odolnosť bunky pred zmenami, ktoré rakovinu vyvolávajú.

23. Cesnak: Zlúčeniny, ktoré obsahuje, spomaľujú delenie rakovinových buniek a to ochraňuje bunky zdravé.

24. Brokolica: Obsahuje antioxidanty a pôsobí ako prevencia rakoviny žalúdka aj vredov.

25. Grapefruit: Citrusové plody sú významnou prevenciou rakoviny žalúdka vďaka látke lykopén.

Zdroj: blesk.cz