Dostatok kolagénu zabezpečí pestrá a vyvážená strava

Kolagén je súčasťou kostí, kĺbov, väzív, chrupaviek a vnútorných orgánov. Dalo by sa povedať, že sa nachádza všade v ľudskom tele. „Keďže kolagén je proteín, teda bielkovina, nevieme ho ukladať „do zásoby“. Udržať si jeho dostatočnú hladinu v tele, nám pomôže dodržiavanie pestrej a vyváženej stravy, ktorá by sa mala skladať napr. z kapusty, papriky, mrkvy, zemiakov alebo repy. Pri ovocí sú to napríklad jablká či čerešne alebo citróny. Vhodné sú tiež tekvicové a ľanové semiačka, sója a sójové produkty,“ hovorí MUDr. David Debnár.

Najlepšiu vstrebateľnosť má rybí kolagén

Poznáme rôzne typy kolagénov, pričom každý typ je určený pre nejakú oblasť. Sú typy kolagénov, ktoré sú preferenčne využiteľné pre oblasť beauty, to znamená na pokožku, pri starnutí pleti a potom sú napríklad také typy, ktoré sa uplatňujú v športe a pri regenerácii pohybového aparátu.
Napríklad, rybí kolagén má v porovnaní s ostatnými živočíšnymi kolagénmi lepšiu vstrebateľnosť. „Takýto rybí kolagén obsahuje aj Body&Future vitamínová voda s kolagénom, ktorá bola vyvinutá tak, aby obsahovala dostatočnú dávku kolagénu pre naše telo. Obsahuje tiež vitamín C, B6, B12, niacín a kyselinu listovú,“ hovorí Ing. Ján Durec PhD, riaditeľ výskumu a vývoja Body&Future. Neobsahuje konzervanty a ani pridaný cukor. Vitamínová voda je sladená inulínom, extraktom z koreňa čakanky s nízkou energetickou hodnotou.

Ilustračné foto.
Ilustračné foto.
Zdroj: McCarter

Kolagén znižuje bolesť kĺbov

Pozitívny efekt kolagénu bol preukázaný z krátkodobého hľadiska napríklad u pacientov s osteoartrózou. „Po podávaní 10 gramov kolagénneho hydrolyzátu denne dochádzalo u pacientov k štatisticky významnému zníženiu bolesti nosných kĺbov v porovnaní s kontrolnou skupinou,“ hovorí MUDr. David Debnár. Kolagén tiež môže pomôcť zvýšiť kostnú minerálnu hmotu pri osteoporóze alebo pomáhať znižovať bolesť pri osteoartritíde.