Nielenže podporíte svoje zdravie a zlepšíte si postavu, ale na správnu cestu privediete aj svoje ratolesti. V súčasnosti sa totiž aj deti hýbu akosi menej, pretože to vidia u svojich rodičov. Začnite spolu pravidelne cvičiť. Konečne sa nebudete vyhovárať, strávite čas s deťmi a zabavíte sa. Je veľa rozličných spôsobov, ako na to. Od jednoduchých posilňovacích cvikov cez tanec až po skákanie. Stojí to za vyskúšanie.

Tigrie natiahnutie je zdravý cvik pre chrbticu.
Zdroj: shutterstock

Spevňujte postavu so „živou“ váhou

Pýtate sa ako? Jednoducho. Namiesto činiek zdvíhajte svoje bábätko. Napríklad pri drepoch nepoužijete klasické závažie, ale svoju lásku dáte do nosiča, v ľahu na chrbte si dieťatko posadíte na predkolenia, držíte ho za rúčky a nohy krčíte a vystierate. Vaše brušné svaly dostanú rovnako zabrať, keď  v sede uchopíte dieťa oboma rukami a otáčaním trupu ho prekladáte zo strany na stranu. Môže byť aj vašou motiváciou pri klikoch. Uložte bábätko na podložku pod seba a pri každom pohybe nadol mu dajte pusinku, keď ste hore, usmejte sa.

Dieťa je skvelý spoločník

Ak už je vaše dieťa väčšie, môže byť vaším sparingovým partnerom. Deti rady opakujú to, čo vidia u dospelých. Nechajte ich, nech si do rúk vezmú ľahkú činku a napodobňujú vás. Odmala v nich budete budovať lásku k pohybu. Alebo sa vzájomne držte za nohy pri brušákoch a počítajte si ich. Keď je dieťa staršie, pokojne spolu vyskúšajte aj plank či rôzne druhy výpadov, pri ktorých je dôležité sústrediť sa na balans. Možností, ako zapojiť svoje dieťa do posilňovania, je veľa. Stačí troška predstavivosti a zrazu sa aj
z cvičenia, na ktoré ste si nevedeli (či skôr nechceli) nájsť pri deťoch čas, stane zábava.

Dajte im do rúk detské činky, budú vás napodobňovať.
Zdroj: shutterstock