Je zlé, ak nejeme raňajky pred príchodom do práce, aj keď predstava jedenia po prebudení niekomu pripadá neprípustná? A keď si dlhšie pospíme v sobotu, stane sa niečo zlé v prípade, že vynecháme optimálny čas raňajok? Odpovede na typické otázky spojené so správnym raňajkovaním zodpovedali experti z oblasti stravovania a zdravia.

young woman eating breakfast in bed
young woman eating breakfast in bed
Zdroj: iStockphoto

Záleží na čase, kedy jete raňajky?

„To, kedy jete, je rovnako dôležité ako to, čo jete,“ tvrdí diétologička Theresa Shank z Philadelphie. Zároveň odporúča jesť do dvoch hodín po prebudení. „Jedenie v tomto časovom okne určuje tempo zdravej chuti do jedla a stabilizuje krvný cukor počas celého dňa,“ vysvetľuje. Keď sa vaša hladina cukru v krvi dostane spod kontroly, spustí chute na prejedanie sa. Raňajky v skutočnosti naštartujú váš metabolizmus.

Akonáhle sme hore, naše telá sa musia zrýchliť a vymaniť z lačného stavu. Preto je dôležité jedenie raňajok do dvoch hodín po prebudení a nevadí, že vstávate o šiestej alebo pred obedom. Dvojhodinové okno je vhodné takmer pre každého. Inak sú na tom len diabetici, pre ktorých je stabilná hladina cukru v krvi nesmierne dôležitá. V takom prípade by malo byť okno medzi prebudením a raňajkami kratšie – dbajte na jedenie do hodiny po prebudení.