Dnes už vieme, že jedlom sa dá veľa zachrániť.
Zdroj: shutterstock

Toto robte a bude dobre!

Konkrétny liek pravdepodobne neexistuje, ale všeobecne imunitu posilňuje šport na čerstvom vzduchu, otužovanie, zdravé stravovanie – čerstvé ovocie i zelenina –, probiotiká, vitamíny A, C, D, E a vyhýbanie sa stresu. Pri strese zaberá joga, meditácie, dychové cvičenia, rozjímanie, masáže, koníčky. Nezabúdajte ani na dostatok spánku. Nedostatočný spánok narušuje normálnu tvorbu bielych krviniek, čo je rozhodujúca súčasť imunitného systému. Môžete tiež obmedziť cukor, jeho konzumácia oslabuje imunitu, pretože konkuruje využitiu vitamínu C. Transport vitamínu C a glukózy prebieha rovnakými cestami, preto prebytok glukózy v plazme vedie k zníženiu prestupu vitamínu C a tým k oslabeniu funkcií bielych krviniek. Pri posilňovaní imunity pomáhajú aj prírodné prostriedky, ako napríklad echinacea, ženšen, rakytník, šípky, trnky, betaglukán.

Lokálne sú lepšie

Našim predkom stačili ako zdroj vitamínov jablká, čučoriedky, hrušky alebo hrozno. Mnohí odborníci na výživu tvrdia, že aj dnes sa zaobídeme bez exotického ovocia. Žijeme v krajine, kde je fauna a flóra prispôsobená prirodzenému prostrediu. To znamená, že vhodné je konzumovať najmä tie druhy plodov, ktoré sa rodia v rovnakom zemepisnom pásme, ako žijeme, pretože sme geneticky prispôsobení na istú skladbu potravín. Sezónne ovocie je tu čerstvé, nikam sa nemusí dovážať, netreba ho príliš chemicky upravovať.