Čo zaradiť do jedálneho lístka, keď...

Máme problémy s pleťou, vlasmi, nechtami – sú suché, šúpu sa, lámu...

Pre zdravú kožu sú najdôležitejšie tieto živiny: omega-3 mastné kyseliny (ľanový, rybí, tekvicový, konopný olej, mleté ľanové semená, mleté vlašské orechy), zinok (strukoviny, orechy, celozrnné výrobky, pivovarské kvasnice, zelená fazuľka, ovsené vločky, vajíčka, morské živočíchy), kremík (zelená fazuľka, zeler, špargľa, strukoviny, pór), selén (celozrnné potraviny, olejnaté semená, orechy, losos), vitamín C (surové ovocie a zelenina), vitamín E (za studena lisované oleje, orechy, olejnaté semená, arašidy, kel, špenát, sladké zemiaky, avokádo), vitamín A (mrkva, špenát, kel, marhule, žltý melón, mango, sladké zemiaky), vitamíny B (celozrnné potraviny, ryža natural, strukoviny a výrobky z nich, orechy).

Nám chýba energia, sme stále unavené...

Pite dostatok vody, aj mierna dehydratácia znižuje váš výkon. Jedzte špenát, obsahuje železo, draslík a vitamíny B. Pite petržlenovú kolu – je plná vápnika. Petržlenovú vňať rozmixujte vo vode a dochuťte medom a citrónovou šťavou. Dajte si jabĺčko – je to spolu s cibuľou jeden z najlepších zdrojov kvercetínu na podporu svalových buniek. Sezamové semienka sú bohatým zdrojom horčíka, posypte ním šalát, sendvič, polievku. Obilniny stabilizujú hladinu cukru v krvi a obsahujú vitamíny B, horčík, zinok, selén a chróm. Jedzte orechy, podporujú tvorbu krvi a majú antioxidačný účinok na nervové bunky.

Extra tip: Zemiaková voda je plná draslíka na podporu nervov a svalov. Tenké plátky surových zemiakov dajte do pohára s vodou a uložte na noc do chladničky. Ráno jemne zohrejte a vypite.