Táto zelenina totiž obsahuje látky, ktoré pomáhajú telu držať sa v rozmedzí normálnej váhy. A čo viac, sú vhodnou prevenciou aj pri cukrovke typu 2.

Navodia pocit sýtosti

Špargľa, artičoky, cesnak ale aj čakanka obsahujú tzv. fermentovateľné sacharidy, ktoré aktivujú uvoľnenie hormónov tráviaceho traktu riadiace v mozgu pocity nasýtenia. Kto si dopraje uvedené potraviny, cíti sa skôr sýty a skonzumuje menej.

Znižujú riziko vzniku diabetu typu 2

Navyše, vláknina obsiahnutá v týchto druhoch plodín pomáha telu zvyšovať citlivosť tkanív voči inzulínu a lepšie riadiť hladinu glukózy v krvi. Tak je obmedzené riziko cukrovky typu 2.

323120:gallery:true:true:true

Čakanka je súčasťou tradičnej stredomorskej kuchyne.

"Fermentovateľné uhľohydráty by mohli poskytnúť účinnú a dostupnú redukciu rizika rozvoja diabetu typu 2," tvrdí doktorka Nicola Guessová z Imperial College v Londýne.

203656:gallery:true:true:true

Cesnak obsahuje látk,  ktoré aktivujú uvoľnenie hormónov tráviaceho traktu riadiace v mozgu pocity nasýtenia.

Artičoky a čakanka sú súčasťou tradičnej kuchyne v stredomorskej oblasti, kde ľudia trpia obezitou a cukrovkou typu 2 najmenej z celej Európy.