Bruško ako problémová partia

Už je to tak, bruška sa zbavujeme iba ťažko. Mnohé z nás sa domnievali, že stačí pravidelne robiť sedy ľahy a dočkáme sa vyrysovaného bruška a vypracovaných svalov. Bohužiaľ to s bruškom nie je tak jednoduché, útechou nám ale môže byť, že brušné svaly máme, len sú jednoducho zatiaľ schované pod tukovými zásobami. Ak sa ich zbavíme, uvidíme aj tie svaly.

Už teraz ich máme do určitej miery vypracované a posilnené, veď bez nich by sme nemohli normálne fungovať. Len samotné cvičenie ale ku štíhlemu pásu a chudému brušku nevedie, kto chce schudnúť bruško, ten musí schudnúť celkovo. Ako schudnúť bruško rýchlo a efektívne?

Tip číslo jedna: Zmeňte váš životný štýl

Čo si budeme rozprávať, každá z nás je do určitej miery pohodlná, náš život je hektický a plný stresu. Ráno vstaneme, ani sa nestihneme naraňajkovať a už uháňame do práce alebo beháme okolo detí.

Počas dňa len niečo rýchlo zhltneme, ani poriadne nevieme čo. Popoludní cestou z práce za behu nakúpime a uháňame pre deti do školy alebo škôlky, doma upratujeme, varíme večeru. Potom padneme do postele a hlavou sa nám naháňajú myšlienky na to, čo sme nestihli.

Tiež sa v tom spoznávate? Najvyšší čas to zmeniť, zvoľniť tempo a nájsť si čas aj samy na seba.

Tip číslo dva: Nezabúdajte na pitný režim

Počujeme to zo všetkých strán, len máloktorá z nás ho ale naozaj dodržiava. Väčšinou si len glgneme vody, v súčte to ale iste nedá tie potrebné 2-3 litre za deň. Dodržiavanie pitného režimu je pritom dôležité pre celý náš organizmus a jeho zdravé fungovanie, pri chudnutí to platí dvojnásobne.

Dostatočný pitný režim totiž zvýši na nejaký čas rýchlosť vášho metabolizmu a tým podporí chudnutie. Voda tiež dokáže zasýtiť, takže toho menej zjete, a pritom sa budete cítiť plná.

Ilustračné foto
Zdroj: ketomix.sk

Tip číslo tri: Hýbte sa

Že cvičíte tie sedy, ľahy? To ale nestačí. Každý deň sa vydajte na svižnú prechádzku, choďte si zabehať alebo sa prejsť na bicykli. Zrýchlite metabolizmus, spálite nadbytočné kalórie, posilníte svaly, no a konečne sa tiež budete zbavovať toho prebytočného tuku.

Doma si potom môžete zacvičiť pár cvikov, ktoré chudnutiu bruška tiež napomôžu. V ľahu na boku skúste zdvíhať nohu, brucho posilní plank respektíve dosku, pridať môžete aj skracovačky.

Tip číslo štyri: Pozor na to, čo jete

Už ste si mysleli, že jedálniček nezmeníme? Aj na ňom samozrejme záleží. Jedálny lístok je pre chudnutie brucha dokonca úplne zásadný. Zlý jedálniček je totiž často príčinou toho tuku na brušku. Tak ako naňho lepšie?

Cestou k peknému brušku je zníženie sacharidov v strave na minimum a ich nahradenie kvalitnými proteínmi a zdravými tukmi. Že sa vám nechce pri každej potravine kontrolovať obsah sacharidov a stále niečo počítať? Potom stavte na ketodietu. Počas dvoch dní od zníženia príjmu sacharidov by ste sa mali dostať do stavu ketózy, kedy telo bude zdroj energie hľadať inde a nájde ho práve v uložených tukoch. Síce neschudnete cez noc, ale čoskoro sa dočkáte vysnívaných výsledkov.