Množstvo žien trápi chronická únava, za ktorou hľadajú skryté ochorenia. Niekedy je však dôvod niekde úplne inde a na vine je len slabá kvalita spánku. To, že spíte určitý počet hodín, ešte neznamená, že budete poriadne oddýchnutí. Ak je váš spánok plytký, nenačerpáte počas neho dostatok energie. Spísali sme pre vás možné príčiny, prečo nie je váš spánok kvalitný.

Máte v izbe veľa svetla

Pre dobrý spánok je dôležité, aby ste mali v miestnosti dostatočnú tmu a ticho. Vypnite všetky svetlá a zatiahnite závesy. Aj slabé svetlo z displeja mobilného telefónu alebo blikanie zariadenia, ktoré je v nabíjačke, môže oddialiť čas, kedy zaspíte.

Zdriemnete si počas dňa

Ak sa chcete ráno zobudiť svieža a plná energie, vyhýbajte sa poobednému oddychu. Vaše telo totiž potrebuje len určité množstvo hodín spánku denne. Ak si z neho ukrojíte v poobedných hodinách, nečakajte, že v noci prespíte ďalších 9 hodín. 

Woman have a headache
Woman have a headache
Zdroj: iStockphoto

Nemáte pravidelnú rutinu

Určite ste už počuli, že človek sa vyspí najlepšie, keď chodí spávať pravidelne v tom istom čase. Niečo tom pravdy bude, nakoľko po rozhádzanom víkende sa ľudia častejšie budia nevyspatí. Ísť spať a zobúdzať sa každý deň v tom istom čase udrží vaše biologické hodiny v rovnakom prirodzenom tempe. 

Počítate ovce

Ak neviete zaspať, počítanie oviec vám určite nepomôže. Zvýši to vašu úzkosť z toho, že ste ešte stále hore a budete o to viac v strese. Skúste si radšej predstaviť vaše obľúbené miesto a pokúste sa zrelaxovať vašu myseľ. Váš spánok bude hlbší a ráno sa zobudíte plná novej energie.

Nastavte si deň podľa vnútorných hodín.
Nastavte si deň podľa vnútorných hodín.
Zdroj: Shutterstock
 

Máte v izbe príliš horko

Ideálna teplota v miestnosti, v ktorej sa má spať, je 18 až 24°C. Ak je u vás chladnešie či teplejšie, určite sa dobre nevyspíte. Dôležitý je aj vhodný výber prikrývky.

Pijete horúce mlieko

Pohár horúceho mlieka je všeobecne známa pomôcka pre všetkých, ktorí majú problémy so zaspávaním. Ak pre vás táto metóda nie je účinná, vyskúšajte ho vymeniť za čerešňový džús. Tento nápoj zlepšuje kvalitu spánku a predlžuje jeho trvanie.