Psychologička Dr Jessamy Hibberd povedala pre portál FEMAIL, že už pár drobných zmien môže mať veľký dopad na váš deň. Toto je 6 vedecky overených stratégií, vďaka ktorým budete mať konečne radosť zo života. A vôbec pritom nezáleží na tom, s akou náladou sa zobudíte.

Neposúvajte si budík

Keď vám zazvoní budík, neprestavujte ho na neskôr, ale vstaňte. Keď ostanete dlhšie sa prevaľovať v posteli, hrozí, že si v hlave premietate všetky veci, do ktorých sa vám nechce. Už keď ste hore, nálada sa vám zdvihne. Roztiahnite závesy, žalúzie a vpustite dnu čo najviac svetla. To stimuluje hormón šťastia serotonín, ktorý vás prebudí a zlepší vám náladu.

Počúvajte obľúbenú veselú pesničku

Keď vstávate, pustite si obľúbenú veselú pesničku, ktorá vás vždy roztancuje, alebo aspoň rádio. Hudba priamo vplýva na vašu náladu a príjemné skladby vás pozitívne naladia. Vedci dokonca potvrdili, že pri počúvaní obľúbenej hudby sa nám zdá svet lepší.

Ako žiť zdravší život? Inšpirujte sa týmito trikmi.
Ako žiť zdravší život? Inšpirujte sa týmito trikmi.
Zdroj: Shutterstock


Všímajte si to dobré

Dobré veci sa dejú každú chvíľu, ibaže občas máme "vďaka" médiám a možno aj vlastnému negatívnemu naladeniu pocit, že všetko je iba zlé a bude ešte horšie. Viac sa zameriavame na veci, ktoré nás robia nešťastnými, úzkostlivými, alebo ktoré nám pripadajú zložité. Pritom občas stačí zmeniť len uhol pohľadu a zamerať sa na každodenné maličkosti, ktoré vám navodia príjemný pocit.

Nečakajte na veľké veci a nechcite neustále posúvať čas. Užívajte si to, čo máte, tu a teraz, a robte viac toho, čo vás teší. Ak ešte do toho pridáte trochu vďačnosti, budete sa cítiť ešte lepšie. Ľudia, ktorí cítia vďačnosť sú totiž šťastnejší, zdravší a pociťujú väčšie naplnenie.

Smejte sa

Nájdite si čas na zábavu a nebojte sa smiať. Smiech uvoľňuje napätie, zlepšuje imunitu a dokonca uľavuje od bolesti. Je to jedinečný spôsob, ako sa odreagovať, spríjemniť si náladu a dať svojmu mozgu tie najlepšie stimuly. Úsmev napomáha pocitom šťastia (dokonca aj keď sa necítite šťastní), pretože výrazy tváre ovplyvňujú naše emócie.

Vyskúšajte životné mapy.
Vyskúšajte životné mapy.
Zdroj: Shutterstock

Stretávajte sa s priateľmi

Nová štúdia nazvaná Origins of Happiness (Pôvod šťastia) zistila, že za posledných 50 rokov sa ľudia nestali šťastnejšími, hoci ich príjmy sa zdvojnásobili. Nie je to nová kabelka, auto, ani dovolenka, čo nás spraví trvalo šťastnými. Investujte radšej čas a energiu do vzťahov a zdravia.

Vzťahy a priatelia zlepšujú kvalitu života, redukujú pocit izolácie, chránia nás pred upadnutím do depresie a poskytujú nám podporu, zábavu a lásku.

Robte dobré skutky

Spravte občas pre niekoho niečo milé, alebo sa na niekoho usmejte. Môže to byť čokoľvek, čo niekomu pomôže, alebo ho spraví šťastným. Niekedy stačí obyčajné podržanie dverí, pomoc mamičke s kočíkom, milá správa kamarátke či darovanie krvi. Uvidíte, aké zadosťučinenie budete cítiť. Zaplaví vás vlna endorfínov a dokonca sa vám zdvihne sebavedomie.

Opatrovateľky sú často zneužívané agentúrami, ale aj rodinami.
Opatrovateľky sú často zneužívané agentúrami, ale aj rodinami.
Zdroj: Shutterstock