V súčasnosti sa všetci snažíme čo najviac si udržovať a zvyšovať našu imunitu, aby sme sa chránili pred koronavírusom.

Paleolithic super health food of fruit and vegetables in wooden bowls over white wood background. High in vitamins, antioxidants, minerals and anthocyanins.
Zdroj: iStockphoto

Najlepšie je konzumovať veľa ovocia a zeleniny v čerstvom stave, čím dostávame do tela potrebné vitamíny a minerály. K tomu nesmieme zabudnúť dodržiavať pitný režim a mať zdravú pestrú stravu, ktorá by mala tvoriť základ nášho jedálneho lístka. Nemenej dôležitý je aj zdravý spánkový režim, teda 7-8 hodín.V momentálnej situácií si mnohí ľudia zaobstarali aj doplnky výživy, aby si nimi doplnili vitamíny a minerály. No ako aj inde, i tu platí, že všetkého s mierou.

Stačí pozitívna myšlienka pri nalievaní vody a dokáže ju zmeniť tak, aby nám pomáhala.
Zdroj: Shutterstock

Dôležité vitamíny:

Medzi dôležitý vitamín patrí teraz najmä vitamín D. Slnečného žiarenia bolo počas zimy nedostatok, preto by si ho mal každý z nás dopĺňať. Využite jarné slniečko, no neuškodí ani v podobe doplnkov.

Close-up of pretty girl eating fresh vegetable salad
Zdroj: archív


Vitamíny A, E, ako aj zinok a selén získate zdravou a pestrou stravou s dostatkom zeleniny a ovocia. Nachádzajú sa aj v semienkach, napr. tekvicových, orechoch a za studena lisovaných olejoch. Zinok a selén sú dôležité pre správne fungovanie imunitného systému. Zinok môžete získať zo stravy, pri jeho dopĺňaní však dávajte pozor na predávkovanie. Selén sa nachádza napríklad v para orechoch.

B vitamíny prijímame bežne zo stravy, ale vitamín B12 by sme si mali pravidelne dopĺňať.
Vitamín C je potrebné prijímať neustále, no v čase nákazy obzvlášť. Nedá sa ním predávkovať, to však neznamená, že môžete prekračovať jeho odporúčané denné dávky. Môže to spôsobiť nevoľnosti a mierne oslabiť obličky.

Zdravé jedlo je veľmi dôležité.
Zdroj: Profimedia


Možne ste nepočuli o zázraku menom spirulina. Je to výborné antivirotikum, ktorého účinná látka bojuje proti vírusom ako herpes simplex. Je dobré zadovážiť si ju aj ako prevenciu ochorení. Výskumy odporúčajú 2000 mg denne.


Mnohí ľudia v snahe maximálne a čo najrýchlejšie zvyšovať obranyschopnosť organizmu, aby sa chránili proti koronavírusu, zvyšujú dávky vitamínov v preparátoch niekoľkonásobne. To však spôsobuje viacej škody ako osohu, dostaviť sa môžu rôzne problémy, napríklad vo forme kožných výsypov.

Medicine, Vitamin, Herbal Medicine, Nutritional Supplement, Healthcare And Medicine
Zdroj: iStockphoto