Aj doma si môžete dožičiť potrebnú psychohygienu, ktorá vám pomôže vrátiť sa do určitej pohody, nájsť si duševný pokoj. Možno si sami neuvedomujete, aká je dôležitá. Dokáže zabrániť závažným psychickým ochoreniam, syndrómu vyhorenia a ochrániť vás pred „depkou“. Ako na to?

Toned Portrait Of Woman With Plaid Looking Out Of Window And Drinking Coffee
Zdroj: archiv

1. Vypnite

Oddych! Čas pre seba. Pokoj. Vlastné záľuby. Čas, ktorý trávite sama so sebou, je tou najlepšou investíciou do vášho psychického zdravia a pohody. Odložte mobil, notebook, vypnite televíziu. Robte to, čo vám robí radosť. Spite, čítajte, prechádzajte sa alebo len tak seďte na záhrade či balkóne so šálkou čaju alebo kávy. Buďte sama,so svojimi myšlienkami, každý deň aspoň 30 minút. Preberiete si svoje pocity, radosti, starosti a vyčistíte si hlavu. Potom budete vedieť lepšie zvládnuť i náročnejšie situácie či negatívne emócie.

Teplý kúpeľ príjemne uvoľní a pripraví na spánok.
Zdroj: Shutterstock