Cestoviny patria k obľúbeným jedlám na celom svete. A niet sa čo čudovať. Ich príprava je jednoduchá, hotové sú za pár minút a chutia famózne. Priemerne vraj zjeme až 8 kg tejto dobroty za rok na osobu. A tento stav má ešte rastúcu tendenciu. Avšak odkedy je na svete „low carb“ (nízkosacharidová) metóda chudnutia, považujeme cestoviny všeobecne za nezdravé jedlo, z ktorého sa priberá. Vraj vyháňa hladinu cukru v krvi do závratných výšok a večer zasa zabraňuje spaľovaniu tukov. Dnes však už vieme, že sacharidy nie sú zlé. Správne pripravené a vhodne načasované môžu práve cestoviny pomôcť ľahko a chutne schudnúť.

Ako na to

Po menších raňajkách podľa vašej voľby si na obed doprajte náš geniálny recept skladajúci sa z 2/3 zoštíhľujúcich cestovín, ktorých recept nájdete ďalej. Na večeru doplňte zvyšnú tretinu cestovín bielkovinovými prísadami podľa vašej voľby. Tie spôsobujú rýchlejšie spaľovanie tukov, a tak – kým vy budete sladko spať, vaše telo bude pracovať na vašej vysnenej postave.

Ako je to možné?

Proces vychladenia vedie k tomu, že sa časť cestovinového škrobu premení na balastné látky. Zatiaľ čo klesá množstvo kalórií, súčasne sa množia črevné baktérie, ktoré podporujú trávenie a vy budete dlhšie nasýtená. V kombinácii s prípravou al dente (na skus tvrdé) stúpa hladina cukru v krvi po jedle omnoho pomalšie. Vďaka tomu sa produkuje menej hormónu inzulínu, ktorý napomáha pri ukladaní tukových zásob a práve naopak, podporuje sa spaľovanie tukov.

Pridajte do jedla tie správne ingrediencie a  bude mať úplne inú hodnotu.
Pridajte do jedla tie správne ingrediencie a bude mať úplne inú hodnotu.
Zdroj: Shutterstock

Zoštíhľujúce cestoviny s papájou

2 porcie

300 g cestovín, soľ, 1 ČL sezamového oleja, 150 g mrkvy, 150 g cukrových hráškových strukov, mleté čierne korenie, 1 červená paprička čili, po 1 ČL svetlého a čierneho sezamu, šťava z 1 limetky, 1 ČL sójovej omáčky, 150 g papáje, 1 jarná cibuľka, hrsť žeruchy 

Deň vopred alebo ráno uvaríme cestoviny vo vriacej osolenej vode al dente. Scedíme, zmiešame s 1/2 ČL oleja a vychladené dáme do chladničky. Mrkvu nakrájame na plátky a spolu s hráškom ich 2 minúty blanšírujeme vo vriacej osolenej vode. Zlejeme a prepláchneme studenou vodou. Zmiešame s 2/3 uvarených cestovín. Rozhorúčime 1/2 ČL oleja a cestoviny na ňom krátko opražíme. Osolíme, okoreníme. Zvyšok cestovín odložíme do chladničky na večeru. Nasekáme papričku čili a zmiešame so sezamom, s limetkovou šťavou a so sójovou omáčkou. Dužinu z papáje nakrájame na plátky. Jarnú cibuľku nakrájame na väčšie kúsky. Cestoviny spojíme so zeleninou, s papájou, nastrihanou žeruchou a podávame pokvapkané sezamovou omáčkou.

Čas prípravy: 30 minút

1 porcia, 500 kcal, B: 18 g, T: 7 g, S: 86 g

Cestoviny sú pre väčšinu ľudí strašiakom.
Cestoviny sú pre väčšinu ľudí strašiakom.
Zdroj: Shutterstock

Žerucha

Pikantné lístky tejto bylinky jedlo nielenže príjemne ochutia, ale obsahujú aj množstvo vitamínu C, ktorý popoháňa ako trávenie, tak aj spaľovanie tukov. Okrem toho sa v nej nachádza aj jód, ktorý spôsobí, že pocit sýtosti sa dostaví skôr.

Sila skrytá v papáji

Toto exotické ovocie má čosi do seba. Enzým papaín odvodňuje, spevňuje tkanivo a zabraňuje ukladaniu tukových zásob. Siahnite po trochu nezrelých kúskoch. V nich sa tento enzým nachádza až 4-krát viac.

Čili

Táto paprička vás rozhorúči, a to doslova. Enzým kapsaicín zvyšuje produkciu tepla v tele až o 25 %. Vďaka tomu spáli telo viac kalórií a odbúrava tuk.

Pestrá zelenina

Čerstvá zelenina dodá vášmu telu cenné balastné a minerálne látky, ako aj vitamíny, ktoré nasýtia a aj podporia vaše chudnutie. K tomu pôsobí zásadito, a teda vyrovnáva možné prekyslenie organizmu. 

Geniálny TIP:

Tajomstvo sa skrýva v príprave. Tým, že čerstvo uvarené cestoviny necháte vychladnúť a vložíte ich do chladničky, sa premenia z kalorickej bomby na zoštíhľujúcu hviezdu.