Aj vy máte pocit, že pohľad na zelenú vás upokojuje? To preto, lebo táto farba má zázračné účinky na naše telo. Zelená farba prináša harmóniu, rovnováhu, prospieva nervovému systému, upokojuje a regeneruje. Symbolizuje jar. Liečitelia tvrdia, že v chlorofyle sa koncentruje slnečné svetlo a energia, ktorá nesie lásku a múdrosť. Táto farba posilňuje čakru srdca. Zelené potraviny sú najväčšou zásobárňou enzýmov a majú zásadotvorný vplyv na organizmus. Hovorí sa, že ,,zelená krv“ rastlín sa mení na červenú krv človeka. Chlorofyl urýchľuje hojenie, bráni infekciám, preventívne pôsobí proti rakovinovému bujneniu, posilňuje imunitu a utlmuje únavu.

Potraviny s vysokým obsahom chlorofylu

Hrášok má vysoký obsah vitamínu C, zelené guľôčky dodávajú telu veľa draslíka a železa.
Petržlenová vňať je bohatá na minerálne látky ako draslík, vápnik, železo či horčík. Obsahuje vysoké množstvo vitamínu C. Pôsobí močopudne, je vhodná pri liečení obličiek, srdca a dokonca redukuje celulitídu.
Olivy ako jedny z mála plodov obsahujú až 20 % oleja. Nenasýtené mastné kyseliny pomáhajú znižovať hladinu cholesterolu v krvi, majú vysoký obsah minerálov a sú zdrojom aminokyselín, ktoré sú dôležité pre stavbu tela.
Brokolica pôsobí proti nádorovým ochoreniam a chráni srdce. Najsilnejšie účinky má nevarená. Skúste si ju napríklad najemno nasekať do šalátu.
Zelená fazuľka obsahuje vitamín E, ktorý má antioxidačné účinky, potom vitamín C a betakarotén, ktorý znižuje riziko rakoviny a posilňuje obranyschopnosť.
Špargľa pomáha telo očistiť od škodlivých látok, je bohatá na antioxidanty, vitamíny a minerály.
Avokádo obsahuje vitamín E, draslík, horčík a zdravé tuky. Pomáha znižovať nadváhu, dodáva telu bielkoviny, zmierňuje menštruačné bolesti.
Zelená paprika má vysoký obsah vitamínu C, ktorý neutralizuje voľné radikály a pôsobí protizápalovo.
Špenát obsahuje látky, ktoré dokážu zlepšiť pamäť, a vitamíny skupiny B, ktoré prospievajú vlasom, nechtom a koži. Taktiež vitamín C a množstvo minerálnych a stopových látok.
Kapusta vďaka vysokému obsahu vlákniny povzbudzuje trávenie a dodáva telu minerály, ale hlavne draslík, ktorý je dôležitý pri fungovaní srdca a ciev a má priamo vplyv na správnu činnosť svalov.
Mladý jačmeň je malý zázrak pre zdravie. Pomáha pri očiste organizmu, znižuje riziko rakoviny, podporuje trávenie, uplatňuje sa v redukčných diétach a vďaka vysokému množstvu chlorofylu priaznivo pôsobí na organizmus. Môžete ho kúpiť v obchodoch so zdravou výživou ako šťavu alebo prášok.

Extra recept: Chlorofylová ,,bomba“

Arabský šalát tabbouleh
Potrebujeme 2 viazaničky zelenej petržlenovej vňate, 2 PL kuskusu, 1 citrón, 2 paradajky, olivy a soľ. V hrnci pripravíme kuskus podľa návodu na obale. Dáme ho do misy a dochutíme citrónovou šťaviz. Petržlenovú vňať umyjeme, dosucha, vytrasieme, nasekáme najemno a pridáme do zmesi. Postupne primiešame v horúcej vode sparené, ošúpané a najemno pokrájané paradajky, olivy a všetko dôkladne premiešame. Servírujeme s arabským chlebom.