Samozrejme, že základom zdravého pitného režimu je voda, či už pramenitá, alebo minerálna, ale existujú aj ďalšie nápoje, ktoré majú množstvo nezameniteľných blahodarných účinkov. Dokážu pozitívne ovplyvňovať vysoký tlak, hladinu cukru v krvi, zabraňovať vzniku zubného kazu, kôrnateniu tepien, upravovať trávenie, zoštíhľovať, povzbudzovať, posilňovať srdce, detoxikovať organizmus, zvláčňovať pleť a tak ďalej a tak ďalej. Pozrime sa na tie najzdravšie.

1. Paradajková šťava

Čistí a omladzuje pokožku, pomáha detoxikovať or ganizmus, zabíja baktérie, pozitívne vplýva na pečeň a zabraňuje vzniku malígnych ochorení. Okrem toho posilňuje ďasná a dezinfikuje ústnu dutinu.
Zdravá dávka: Jeden malý pohárik za deň (100 ml). Môžete dochutiť štipkou soli alebo cukru.

1060801:fullwidth:true:true:true

2. Víno

Milovníčky vína to majú s udržiavaním štíhlej línie oveľa ľahšie. Tvrdí to americká štúdia na základe pozorovania 8 000 žien nad 40 rokov. Tie, ktoré striedmo konzumovali biele alebo červené víno, nemali problémy s nadbytočnými kilami a vyzerali lepšie. Víno totiž zabraňuje ukladaniu tukov v tele a obsahuje minimum kalórií. Podľa odborníkov pohárik vína pôsobí aj proti arterioskleróze, Alzheimerovej chorobe, zlepšuje stav obličiek a pečene a chráni nás pred srdcovým infarktom. Mladé biele podporujú činnosť čriev, suché ružové urýchľujú látkovú premenu. Ťažšie červené vína s vysokým obsahom fosforu dokonca posilňujú nervovú sústavu.
Zdravá dávka: Pohár (100 až 200 ml) denne, nie viac ako fľašu (0,7 l) týždenne. Odporúča sa dodržiavať dva-tri dni v týždni bez alkoholu.

3. Šťava z granátových jabĺk

Červená, čerstvo vytlačená šťava obsahuje množstvo organických kyselín, najmä kyselinu citrónovú, vo vode rozpustné polyfenoly a šesť esenciálnych mastných aminokyselín. Najmä polyfenoly ju robia zdraviu prospešnou. Je vynikajúca pri anémii, zníženej hladine hemoglobínu, únave, sexuálnych problémoch, arterioskleróze, astme, angíne. Džús z granátových jabĺk je tiež bohatý na vitamíny C, B, E, A a PP, minerály, najmä draslík.
Zdravá dávka: Jeden pohár (180 ml) šťavy alebo džúsu za deň.

4. Pomarančová šťava

To, že pomaranče a citrusové plody pôsobia proti nachladnutiu a nádche, vie hádam každý. Ale že sú to aj vynikajúci bojovníci proti voľným radikálom a agresívnym molekulám, ktoré sú často príčinou arteriosklerózy a srdcového infarktu, nie je až také známe. Pomaranče totiž obsahujú prírodný antioxidant hesperidín, ktorý umožňuje lepší prietok krvi cievami. Šťava z pomarančov tiež vynikajúco posilňuje imunitný systém, pomáha pri alergiách, astme, migrénach, je účinnou prevenciou pred vznikom obličkových kameňov.
Zdravá dávka: Dva malé poháre (po 100 ml) za deň.

5. Mlieko

Vedci z Harvardskej univerzity zis tili, že nízkotučné mlieko významne znižuje riziko vzniku vysokého tlaku u žien (pozor, to s vyšším obsahom tuku tento účinok nemá). Okrem toho sa v ňom nachádza aj kalcium a vitamín D, ktoré zabraňujú vzniku osteoporózy. Ako jedna z naj zdravších a najkomplexnejších potravín pôsobí proti skleróze a rakovine.
Zdravá dávka: Do dvoch šálok za deň.

1060804:fullwidth:true:true:true

6. Voda

Bez nej by sme nemohli fungovať, vyrovnáva tlak, vyplavuje toxické látky, pomáha okysličovať organizmus, odstraňuje bolesti hlavy.
Zdravá dávka: Jeden až dva litre denne.

7. Mrkvová šťava

Mrkva obsahuje najviac provitamínu A a množstvo ďalších vitamínov (B, C, D, E, K), minerálnych látok ako horčík, vápnik, železo, kremík, fosfor a síru. Zvyšuje odolnosť proti chorobám a infekciám, zabraňuje vzniku vredov a opuchov. Šťava znižuje hladinu cholesterolu v krvi, pomáha aj pri liečbe chorôb a poruchách hrubého čreva. Mimoriadne priaznivo ovplyvňuje stav pokožky, nechtov a vlasov, zmierňuje zápaly a zvyšuje odolnosť organizmu. Zdravá dávka: Dva malé poháre (po 100 ml) za deň.

1060807:fullwidth:true:true:true

8. Brusnicová šťava

Časté problémy s močovými cestami pomôže riešiť šťava z brusníc. Tie totiž obsahujú tanínové zlúčeniny, ktoré pomáhajú vyplavovať škodlivé baktérie z tela von.
Zdravá dávka: Jeden pohár šťavy (150 ml) každé dva dni.

9. Kakao

Pravidelné pitie kakaa zabezpečí vašej pleti dostatočný prísun vlhkosti, tá potom pôsobí sviežo a oddýchnuto. Okrem toho tento nápoj starých Mayov a Aztékov obsahuje flavonoidy, ktoré priaznivo vplývajú na kardiovaskulárny systém. Americkí vedci dokonca zistili, že v kakau existuje aj doteraz neznáma látka, ktorá má minimálne taký význam, ako penicilín, pretože zabraňuje vzniku cukrovky, rakoviny a mŕtvice.
Zdravá dávka: Za deň je optimálne vypiť jednu šálku (200 ml). Pripravte si ju samy z kakaového prášku, oslaďte medom alebo melasou.

1060806:fullwidth:true:true:true