KETO - nízkosacharidová

Táto diéta bola pôvodne vyvinutá pre pacientov s epilepsiou, a to už v 20. rokoch minulého storočia. Na redukciu hmotnosti sa začala používať až o niekoľko desaťročí neskôr. Čo je na tejto diéte zaujímavé, je nielen chudnutie spôsobené takzvanou ketózou, teda spaľovaním tukov s cieľom zisku energie, ale aj to, že tento spôsob stravovania pomáha udržiavať stabilnú hladinu cukru v krvi, znižuje chuť do jedla a súčasne zvyšuje dobrý cholesterol.

Ktoré potraviny sú dovolené?

Ide o stravu založenú na dodržaní pomeru výživných látok, a to 75 % zdravých tukov, 20 % bielkovín a 5 % sacharidov. Povolené sú mliečne výrobky s vysokým obsahom tukov. Zato pri ovocí a škrobovej zelenine by ste mali byť opatrné, keďže obsahujú priveľa sacharidov.

Aký je princíp?

Cieľom tejto diéty je dosiahnuť stav ketózy, keď telo pre zisk energie spaľuje ketóny a nie glukózu. Ketón je zdroj energie odvodený z tuku. Tento stav spúšťa reťazovú reakciu, keď sa tuk spaľuje veľmi rýchlo a efektívne. Trvá však tri až 8 dní, kým sa telo dostane do tohto stavu. A kým sa tak stane, prebieha akási očista, keď sa cítime unavené, bez energie a podráždené. Nič sa nedeje, je to normálny priebeh, ktorým treba prejsť, zo stavu spaľovania glukózy na spaľovanie tukov. Len čo toto obdobie prekonáte a dostanete sa do stavu ketózy, budete plná energie a výsledky nenechajú na seba dlho čakať. Na začiatku zhadzujete kilá naozaj veľmi ľahko, keďže ako prvé odchádzajú gramy zo zadržiavanej vody, ktorú glukóza na seba viaže.

Keto diéta má nižší obsah sacharidov ako paleo.
Keto diéta má nižší obsah sacharidov ako paleo.
Zdroj: Shutterstock