Čo majú spoločné synovia Donalda Trumpa a Marianny Ďurianovej? FÍHA, toto ste určite nevedeli!
12. 6. 2023, 18:00 (aktualizované: 31. 5. 2024, 7:17)

Zdroj: gettyimages, Instagram
Kto by to bol povedal, že práve toto majú deti slávnych spoločné, ale je to tak: syn Donalda Trumpa a syn Marianny Ďurianovej sú iné ako ostatné deti. V čom?

Marianna Ďurianová (46) potvrdila, že jej syn Roman patrí medzi nadané deti a navštevuje aj takú školu. Teda školu pre mimoriadne nadané deti, kde prijímajú deti s IQ vyšším ako 130. A nie je sám...
Zdroj: Instagram.com/@mariannadurianova
Marianna a syn Roman
Napríklad IQ najmladšieho syna Donalda Trumpa Barrona sa odhaduje na 146. Barron má dnes 17 rokov a je jediným dieťaťom Melanie Trumpovej. Navštevoval najlepšie školy a miluje všetky športy.
Zdroj: gettyimages
Syn Donalda Trumpa Barron má dnes 17 rokov a IQ génia. Melanie o ňom často vraví, že je mladšia kópia svojho otca.
A my sme sa opýtali vás, keby ste mali nadané dieťa s vysokým IQ, dali by ste ho do špeciálnej školy alebo nie? Boli sme prekvapené, ale našli sme dva rozdielne názory na zdanlivo samozrejmú otázku!
Vychovávateľka Magda: Áno, lebo by im prospelo prostredie, ktoré im rozumie
Zdroj: Shutterstock
Magda si myslí, že tieto deti potrebujú viac pozornosti aj podnetov ako dostanú v obyčajnej škole.
Často sa stretávam s rodičmi, ktorí svoje dieťa nechávajú v obyčajnej triede, hoci by ho mohli dať do školy pre nadané deti. Myslím si, že dieťaťu s vyššou inteligenciou by prospelo, ak by chodilo do triedy, ktorá by mu poskytla viac stimulov, viac učenia a kde by mu rovesníci boli podobní. My pedagógovia vidíme, ako ťažko sa takéto deti prispôsobujú, majú iné potreby a narúšajú bežný režim detí v triede. Nepočúvajú, neprispôsobujú sa a nehovorím o tom, že často majú pridružené poruchy pozornosti, učenia alebo Aspergerov syndróm. Bežný učiteľ vôbec nevie, čo si počať s takým dieťaťom, ako s ním komunikovať či zaujať ho. Vytvára sa priepasť medzi učiteľmi a nadanými deťmi aj medzi samotnými deťmi. Nadané deti nebývajú obľúbené v triede práve pre svoju inakosť a preto, lebo sa im ľahko učí. Mnohé sú introvertnejšie alebo, naopak, príliš hlučné. Určite by im viac prospelo prostredie, ktoré im rozumie.
Pracovníčka v logistike Saša: Nie, ak musia čítať a počítať, kedy sa stihnú hrať?
Zdroj: Shutterstock
Saša si myslí, že deti v špeciálnej škole sa cítia buď ako nenormálne alebo si začnú namýšľať, že sú niečo špeciálne. Jedno aj druhé je zlé.
Dieťa by som do špeciálnej školy nikdy nedávala. Podľa mňa to oddelenie deťom spôsobuje rôzne psychické problémy – buď sa necítia ako normálne deti, alebo, naopak, začnú si namýšľať, že sú špeciálne. Jedno vedie k utiahnutiu a podceňovaniu a druhé k pýche. Ak sú v škole s bežnými deťmi, spoznávajú svet taký, aký je. Nikto ich nebude v budúcnosti ofukovať ani uprednostňovať, lebo sa lepšie a rýchlejšie učili. Myslím si, že niektorí rodičia túžia po nadaných deťoch, preto ich pchajú na rôzne krúžky a do špeciálnych škôl, ale oberajú tým deti o normálne detstvo. Ak dieťa musí od štyroch rokov čítať knihy a počítať príklady, kedy sa stihne hrať? To sa mi nezdá v poriadku. Poznala som jednu mamičku, ktorá mala nadaného syna, ale bála sa, že v škole pre mimoriadne nadané deti nebude stíhať, tu v obyčajnej je najmúdrejší žiak. Je to lepšie, ako sa trápiť niekde inde.